|
|
|
||
Cílem je připravit studenta provádět potřebné procedury při tvorbě diplomové práce. Základy metodologie
výzkumu, příprava projektu diplomové práce, zpracování a analýza dat v prostředí IBM SPSS.
Poslední úprava: Buriánek Jiří, doc. PhDr., CSc. (30.11.2023)
|
|
||
Hlavním cílem je připravit studenty na praktické použítí jednotlivých metod v empirické části práce. Znalosti
Dovednosti - formulovat cíle a hapotézy pro kvalitativní a kvantitativní výzkum; - vysvětlit, jak se používají jednotlivé metody v praxi; - odlišovat od sebe jednotlivé parametry dotazníku a hloubkového rozhovoru; - analyzovat zaákladní desktiptivní výstupy SPSS (korelace, kontingenční tabulka, regrese); Kompetence - orientovat se v základních statistických postupech; - orientovat se základně v programu SPSS; - adekvátně prezentovat výsledky výzkumu a kriticky je hodnotit; - formulovat praktivcká doporučení výzkumu;
Poslední úprava: Buriánek Jiří, doc. PhDr., CSc. (30.11.2023)
|
|
||
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Karolinum, Praha, 1993. Poslední úprava: Buriánek Jiří, doc. PhDr., CSc. (30.11.2023)
|
|
||
Zpracovaný návrh výzkumného projektu. Úspěšné absolvování testu znalostí. Poslední úprava: Buriánek Jiří, doc. PhDr., CSc. (30.11.2023)
|
|
||
(1) Teorie a výzkum. Věda a výzkum, teorie a metoda. Srovnání exaktních a sociálních věd. Přirozený systém (úplný/neúplný, informačně uzavřený/neuzavřený). Kvantitativní a kvalitativní výzkum, kombinovaný výzkum . (2) Úvod do empirického kvantitativního výzkumu. Transformace informací ve vědě, jev a jeho popis, možná zkreslení při dotazování. Indikátory, měřšení, validita a reliabilita (vztah). Design empirického kvantitativního výzkumu (teorie - hypotézy - pozorování - přijetí/zamítnutí hypotéz). Teorie a obecné hypotézy, pracovní hypotézy a operační definice (operacionalizace). (3) Prinicipy testování hypotéz (korelace, konitngenční tabulky, regrese a vícenásobná regrese). Možnosti škálování a ověření konzistence škál. Formulace závěrů, modely typů zkreslení, nepravá korelace, vývojová sekvence, chybějící střední člen, dvojí příčina. (4) Techniky sběru dat: pozorování, dotazování, rozhovor, dotazník, analýza dokumentů, obsahová analýza. (5) Populace a vzorek. (6) Experimentální design výzkumu. Srovnávání statických skupin, pre- a post-test. Klasický experiment (náhodný výběr, experimentální a kontrolní skupina). Solomonův experiment. Typy zkreslení (historie, zrání, prostředí, instrumentace, regrese k průmeru, experimentální úmrtnost). (7) Základy některých kvalitativních metod. Teoretické základy kvalitativních výzkumů (kulturní antropologie, symbolický interakcionismus, etnometodologie). Obecná metodologie. Některé techniky (zúčastněné pozorování, nestandardizovaný rozhovor, studium dokumentů, focus-groups, preferenční testy, projektivní techniky). (8) Prezentace a evaluace výsledků výzkumu. Poslední úprava: Buriánek Jiří, doc. PhDr., CSc. (30.11.2023)
|
|
||
In the case of distance learning, lectures or seminars (depending on the current situation) will be held in a ZOOM environment. All study materials are available at MOODLU. The teacher will give the students the password for the taught semester. Test variants are stored in the moodle environment, which we will use in the case of distance attestation. Poslední úprava: Buriánek Jiří, doc. PhDr., CSc. (30.11.2023)
|