PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Virtual Exchange Physiotherapy - PFYZ240C
Anglický název: Virtual Exchange Physiotherapy
Zajišťuje: Katedra fyzioterapie (51-300400)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2024
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (16)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ano / 20
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: distanční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tereza Nováková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Tereza Nováková, Ph.D.
Anotace -
Sdílení klinických zkušeností a zájmů v oblasti fyzioterapie. Předmět je koncipován jako virtuální program, na kterém participuje několik univerzit, které realizují program fyzioterapie a aplikovaných věd. Součástí programu je intenzivní virtuální komunikace, on-line setkání a individuální činnost studentů jakož i práce v malých pracovních skupinách.
Poslední úprava: Vomáčková Helena, PhDr. Mgr., Ph.D. (21.01.2024)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je vybavit studenta takovými znalostmi, dovednostmi a obecnými způsobilostmi, že po jeho absolvování:

  • je schopen zlepšit své jazykové dovednosti obecně a zejména jsou schopni hovořit o tématech souvisejících s fyzioterapií (studiem)
  • je schopen získat přehled o fyzioterapii a zdravotnických systémech v jiné zemi (obsah kurzů, motivace a zájmy, pracovní příležitosti a preference atd.)
  • je si vědom (mezikulturních) rozdílů v souvislosti s fyzioterapií (studiem) a jsou si vědomi "významu být zdravý v různých mezinárodních/mezikulturních perspektivách
  • je si vědom role fyzioterapeuta při zvyšování fyzické aktivity v různé mezinárodní/interkulturní perspective

Poslední úprava: Vomáčková Helena, PhDr. Mgr., Ph.D. (21.01.2024)
Podmínky zakončení předmětu - angličtina

Elaboration a brief report in English, summarizing the outcomes of the peer conversations. 

Poslední úprava: Nováková Tereza, PhDr., Ph.D. (28.01.2024)
Literatura - angličtina
Sylabus - angličtina

Intercultural Peer Programme – Summary of Activities

Introduction Meeting & Preparation

Understand the project goals and peer exchange process.

Choose 5 photos (3 physiotherapy, 2 personal) and prepare to present them.

Prepare a short overview of your national healthcare system (focus on physiotherapy).

Make first contact with your international peer by email.

First Peer Conversation

Meet online and share mutual expectations.

Ask and answer guiding questions (Annex 4).

Discuss your 5 photos and healthcare system.

Note key cultural differences and insights.

Document the meeting (journal + screenshot).

Group Reflection & Preparation for 2nd Conversation

Discuss first meeting experiences and challenges in your local group.

Watch 2 videos and read 2 articles on Global Health and Sustainable Healthcare.

Prepare to discuss the physiotherapist’s role in health promotion and SDGs.

Second Peer Conversation

Meet in a small international group (2–6 students).

Share ideas on sustainable physiotherapy and community health.

Reflect on similarities and differences across cultures.

Write key insights in your journal.

Final Report & Reflection

Submit a summary or presentation reflecting your intercultural learning.

Discuss progress in English communication, cultural awareness, and understanding healthcare systems.

Poslední úprava: Nováková Tereza, PhDr., Ph.D. (17.04.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK