|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Jitka Malá, Ph.D. (15.11.2010)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Jitka Malá, Ph.D. (15.11.2010)
1. RENOTIÉROVÁ, M.; LUDÍKOVÁ, L. A KOL.: Speciální pedagogika. 1. vyd. Olomouc: UP v Olomouci 2003. 2. TITZL, B.: Postižený člověk ve společnosti. 1. vyd. Praha: UK-PedF 2000.
Pozn.: Ke každému tématu bude v průběhu kurzu uvedena literatura doporučená.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Jitka Malá, Ph.D. (15.11.2010)
Požadavky na zápočet:
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Mgr. Jitka Malá, Ph.D. (15.11.2010)
1. Speciální pedagogika jako vědní obor. Formování jejího současného paradigmatu. 2. Speciálně pedagogické principy a metody. 3. Cílové skupiny tradiční a současné. 4. Člověk postižený, člověk s postižením, znevýhodněný člověk. 5. Komprehenzivní rehabilitační péče a pohyb po ose ?defekt, porucha - disabilita - handicap - speciální potřeba. 6. Výchovné styly a činitelé působící ve výchově znevýhodněných osob. 7. Způsoby vyrovnávání se s důsledky postižení. 8. Reflexe vztahu společnosti ke znevýhodněným osobám v dějinném kontextu. 9. Vznik, vývoj a současná podoba speciálních institucí podporujících znevýhodněné osoby. 10. Mezinárodní trendy a nejdůležitější právní normy v oblasti lidských práv a vzdělávání znevýhodněných osob. 11. Významné osobnosti a priority české speciální pedagogiky. Osobnost speciálního pedagoga. |