PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Vůle a sebekontrola v pohybové činnosti - PDSK051
Anglický název: Power and Self-Control in Motion Activity
Zajišťuje: Pedagogika, psychologie a didaktika (51-400200)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2019
Semestr: oba
Body: 1
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/0, Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (26.04.2018)
Koncepty cílevědomé regulace chování. Fylogenetické a ontogenetické základy volní aktivity. Impulsivní a volní jednání. Volní vlastnosti, volní úsilí. Determinanty vůle v pohybové činnosti. Základy diagnostiky volních procesů v pohybové činnosti. Sebekontrola, volní vlastnosti.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (26.04.2018)

Rychtecký, A. (2008). Psychologické aspekty hry a herního chování. In: Hry 2008 - výzkum a aplikace. 27-39.

Rychtecký, A. (2006). Senzorické a percepční předpoklady herní činnosti. In: L. Čepička. Hry 2006, výzkum a aplikace. Plzeň: Západočeská univerzita, 6 - 16. (ISBN:

Rychtecký, A.: Výzkumné trendy v pedagogice a didaktice tělesné výchovy a sportu. In: A. Suchomel & S. Jandová. Tělesná výchova a sport 2000,Liberec - Euroregion NISA. Liberec, Technická Universita v Liberci. Fond malých projektů CBS PHARE, 2000. 13-18.

Rychtecký, A. (2008). Psychologické aspekty hry a herního chování. In: Hry 2008 - výzkum a aplikace. Plzeň: ZCU, 27-39. ISBN: 978-80-7043-671-4.

Rychtecký, A. (2007). Leisure, Lifestyle, Participation in Sport in the Czech Youth. AUC-Kinanhthropologica, 43, 2007. 2, . 5-25.

SCHMIDT, R. A. (1991). Motor Learning & Performance; From Principles to Practice. Champaign, Illionis: Human Kinetics,. 310 pp. ISBN: 0-87322-308-X.

MAGILL, R.A. Motor Learning; (2001). Concepts and Application. 6th edition. New York: Wm. C. Brown Publishers, 544 pp. ISBN:0-07-232936-X.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK