|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s výživou různých skupin populace a to především racionální výživou, sportovní výživou, výživou v dětství, těhotenství a stáří a klinickou výživou.
Předmět je zaměřen na teoretické znalosti a praktické dovednosti z výživy a rozšiřuje kompetence v oblasti nutričního
poradenství u specifických skupin populace.
Poslední úprava: Kinkorová Ivana, Mgr., Ph.D. (23.06.2023)
|
|
||
Znalosti Základní pojmy: racionální strava, energetický metabolismus, výživová pyramida, složky stravy, alternativní výživa; diagnostické metody v dietologii; specifika výživy u vybraných skupin populace
Dovednosti (student dovede) - vyjmenovat individuální faktory pro optimální složení stravy - pojmenovat jednotlivé složky stravy, jejich význam a specifika ve sportu - popsat diagnostické postupy v dietologii (stravovací zvyklosti - anamnéza, rozhovor, dotazníkové šetření, základní pravidla pro sestavení jídelníčku; somatické parametry a složení těla - základní somatické parametry a jejich hodnocení, parametry tělesného složení, metodiky) - popsat základní principy vybraných alternativních výživových směrů
Kompetence (student je kompetentní) - vyjmenovat faktory ovlivňující individuální nastavení stravovacího režimu a jídelníčku - vysvětlit význam a odlišnosti jednotlivých složek stravy - definovat a vysvětlit základní principy diagnostických metod v dietologii - vyjmenovat základní parametry hodnocení stravovacích zvyklostí - teoreticky popsat principy hodnocení základních somatických parametrů - orientovat se a popsat teoretické principy metod k analýze tělesného složení - popsat pozitiva a negativa vybraných alternativních výživových směrů - popsat specifika stravovacích doporučení u skupin populace Poslední úprava: Kinkorová Ivana, Mgr., Ph.D. (12.09.2023)
|
Rozpis datumový | |||||||
Den | Datum | Popis | Učitel | Soubory | Poznámka | ||
Pondělí | 24.03.2025 | výuka v laboratoři - E216 a UE 3-2 | Mgr. Ivana Kinkorová, Ph.D. | ||||
Pondělí | 31.03.2025 | výuka v laboratoři - E216 a UE 3-2 | Mgr. Ivana Kinkorová, Ph.D. |