|
|
|
||
Předmět přinese základní teoretické a praktické znalosti efektivní komunikace ve školním prostředí.
1. Komunikace a pedagogická komunikace
2. Zásady efektivní komunikace ve školním prostředí. Rozpoznání vhodných postupů a rizik v kontextu instituce školy
3. Různé typy komunikace školních aktérů mezi sebou. Dovednost podporovat komunikace se žáky a řídit ji.
4. Kritická místa komunikace ve škole. Dovednosti předcházet konfliktům a řešit je
5. Nácvik základních komunikačních dovedností. Osvojení si základních komunikačních technik.
Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (01.02.2024)
|
|
||
Zátěž studenta odpovídá zadání k PV kurzu 0/1: tj. 84 hodin Příprava na výuku 40 hodin Plnění úkolů a cvičení 20 hodin Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (06.01.2024)
|
|
||
Podmínky ukončení kurzu:
Poslední úprava: Chalupová Veronika, Bc. (20.02.2024)
|
|
||
GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido 2005 MAREŠ, J. a KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: CDVU MU 1995. SVATOŠ, T. a MAREŠ, J. (ed). Pedagogická interakce a komunikace. Hradec Králové: Gaudeamus 1993, s. 28-32. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R., ŠALAMOUNOVÁ, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-262-0085-7. Rollnick, S. , Kaplan, G., Rutschman, R. (2017) Motivační rozhovory ve škole. Praha, Portál Shan, S., Li, C., Shi, J., Wang, L., & Cai, H. (2014). Vliv efektivní komunikace, sdílení výsledků a pozitivního prostředí ve třídě na výkon při učení. Systems Research and Behavioral Science , 31 (3), 471-482. Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (01.02.2024)
|
|
||
Předmět přinese základní teoretické a praktické znalosti efektivní komunikace ve školním prostředí. Soustředí se na komunikaci mezi aktéry školního prostředí a uvnitř těchto skupin: učitelé, vedení školy, školní poradenské pracoviště, žáci, rodiče...
Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (01.02.2024)
|
|
||
LInk na Padlet: https://pedfuk.padlet.org/idaviktorov/efektivn-komunikace-ve-kole-q3zhaovcp9f5n53l Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (01.02.2024)
|