|
|
|
||
Studenti jakéhokoliv studijního programu v rámci tohoto předmětu jako dobrovolníci (tj. práce není finančně honorována) podporují minimálně jednoho žáka (skupinu žáků) formou doučování, hlídání, zajišťování volnočasových aktivit, dobrovolnictví vzájemně prospěšné v rámci komunity apod. (OSPOD, neziskové organizace, pomoc školám, pěstounským rodinám...).
Cílovou skupinou beneficientů dobrovolnické činnosti jsou zejména (ale ne výlučně) znevýhodnění žáci základních a středních škol (například ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí, se speciálními vzdělávacími potřebami, váleční uprchlíci). Děti/žáci se mohou v průběhu realizace dobrovolnické pomoci obměňovat.
Studující vykonávají dobrovolnické aktivity dle svých aktuálních aktivit a možností. Pokud nemá sám možnost domluvit si podporu konkrétního žáka, může se obrátit na vyučující předmětu nebo získat informace či kontakt na pracoviště při vstupním reflektivní semináři.
V předmětu studenti sdílejí a reflektují své zkušenosti s dobrovolnickou činností – reflexe je individuální i skupinová.
Poslední úprava: Chalupová Veronika, Mgr. (13.02.2024)
|
|
||
Student verbalizovaně reflektuje svá očekávání a potřeby ve vztahu k dobrovolnické činnosti, kterou bude v průběhu semestru vykonávat. Student realizuje dobrovolnickou činnost v oblasti individuální nebo skupinové podpory (znevýhodněných) dětí/žáků, případně jinou dobrovolnickou činnost (po domluvě s garanty předmětu) v požadovaném hodinovém rozsahu. Následně student verbalizovaně reflektuje své zkušenosti dle otázek zadané šablony jak písemně (formou eseje), tak ústně na setkání v menších skupinách s vyučujícím předmětu. Poslední úprava: Šťastný Vít, doc. PhDr., Ph.D. (05.01.2024)
|
|
||
Kucharská, A., Laufková, V., Kadrnožková, M., & Šťastný, V. (2022). Dobrovolnictví jako prostředek edukace v pomáhajících profesích. DIAGNOSTIKA A PORADENSTVÍ v pomáhajících profesích, 6(1). Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (09.01.2024)
|
|
||
1. Úvodní setkání se studenty – úvod do problematiky, naplánování podpory dětí/žáků, dobrovolnických aktivit (2 hod.) Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (14.01.2024)
|
|
||
Student: výstižně popíše svou dobrovolnickou činnost a doloží ji svým deníkem; formuluje nezdary a výzvy, s nimiž se během své dobrovolnické činnosti potýkal; pojmenuje své úspěchy - co se mu během dobrovolnické činnosti (po)dařilo (jemu i beneficientům); reflektuje svou zkušenosti z dobrovolnické činnosti; zhodnotí svou zkušenost z dobrovolnické činnosti pro svůj profesní rozvoj. Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (19.09.2024)
|