Poslední úprava: PhDr. Jana Kočí, Ph.D. (20.02.2019)
Po absolvování výukového kurzu bude student schopen:
• Definovat koncepce výchovy ve volném čase;
• Vysvětlit základní terminologii (např. cíle, metody, prostředky, animátor, animace, participace, výchova prožitkem, program, dramaturgie apod.);
• Sestavit plán a zrealizovat vícedenní program (kurz, tábor, školu v přírodě apod.) se zaměřením na konkrétní cílovou skupinu, vymezení cílů, návrh her a činností, dramaturgie, organizačního a technického zajištění;
• Organizovat volnočasové aktivity a hry s cílem rozvoje konkrétních kognitivních procesů (paměť, myšlení, pozornost, vnímání, představivost) a rozvoje osobnostních vlastností (např. kooperace, tvořivost, vůle apod.) pro konkrétní cílovou skupinu;
Mezi klíčové výstupy studentů v semináři řadíme:
• dovednost zpracovat koncept vícedenní plnohodnotné akce s jasně definovaných výchovným posláním, dovednost organizovat činnosti a hry podle daných podmínek a ve vztahu k cílové skupině (student má vlastní kartotéku her a je schopen dle zadání zkoušejícího zvolit adekvátní činnost nebo hru)