|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D. (31.08.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D. (31.08.2022)
Cílem předmětu je seznámit s aktuálním vývojem poznání v oblastech relevantních pro vzdělávání. Studenti posílí své dovednosti kriticky pracovat s akademickými texty a prohloubí znalosti ve vybraných oblastech v návaznosti na základní kurz sociální psychologie. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (09.08.2022)
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 58 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 15 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 7 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 9 hodin. Tvorba seminární práce 5 hodin. Příprava na zápočet 10 hodin. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D. (31.08.2022)
Výchozí literatura pro obor sociální psychologie: Baštecká, B. (Ed., 2009). Psychologická encyklopedie: aplikovaná psychologie. Praha: Portál. Výrost, J., & Slaměník, I. (1998). Aplikovaná sociální psychologie I. Praha, Portál. Výrost, J., Slaměník, I., Sollárová, E. (2019). Sociální psychologie. Praha, Grada. Zdroje k jednotlivým lekcím: Crafter, Sarah and Maunder, Rachel (2012). Understanding transitions using a sociocultural framework. Educational and Child Psychology, 29(1) pp. 10–18. Domene J. F. et al. (2011). The early stages of the transition to adulthood: Similarities and difference between mother-daughter and mother-son dyad. Qualitative research in psychology 8:273-291. Easterboork, M. et al. (2022). 'People like me don't do well at school': The roles of identity compatibility and school context in explaining the socioeconomic attainment gap. British Journal of Educational Psychology. Gunderson, E. A. et al. (2013). Parent praise to 1- to 3- years olds predict childrens motivational frameworks 5 years later. Child development 84(5): 1526-1541. Laguna M. et al. (2020). Interventions stimulating prosocial helping behavior: A systematic review. Journal of applied social psychology. Paris S.G., Paris A. H. (2001). Classroom applications of research on self-regulated learning. Educational psychologist 36(2): 89-101. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D. (31.08.2022)
Pro zápočet je nutné splnit: - příprava na lekce a aktivní účast na seminářích (prezenčně i online) - seminární práce založená na vybrané četbě pro lekce |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D. (31.08.2022)
1. Úvod do aplikované sociální psychologie: zaměření na aplikaci v oblasti vzdělávání, koncept tranzice ve vzdělávání 2. Koncept motivace 3. Koncept seberegulace v učení 4. Diverzita ve vzdělávání 5. Identita ve vzdělávacím procesu 6. Prosociální chování a intervence ve vzdělávání
|