|
|
|
||
Pojetí předmětu se opírá o dokument WHO "Zdraví 21", koresponduje s Národním programem rozvoje vzdělávání v ČR a vychází z rámcových vzdělávacích programů pro základní a středoškolské vzdělávání v oblasti výchovy ke zdraví. Předmět přispívá k rozvoji didaktického myšlení studentů učitelství pro naplnění očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a zdraví ve školní praxi. Klade důraz na systémové chápání výuky, vysvětluje aplikační a integrační pojetí výchovy ke zdraví
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je prohlubování znalostí oborové didaktiky Výchovy ke zdraví se zaměřením na sekundární a terciární vzdělávání.Cílem předmětu je praktické využití didaktických dovedností při tvorbě školních programů zaměřených na podporu zdraví a prevenci společensky nežádoucích jevů u dětí a mládeže na středních školách. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Výuka probíhá prezenčně. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (29.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (08.09.2017)
KOVAŘÍKOVÁ, M.; MARÁDOVÁ,E. Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. Praha: Ped UK, 2020 s.182 ISBN 978-80-7603-142-5 VALIŠOVÁ,A. KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021) Obecná didkatika v příkladech a cvičeních. Praha, Grada CANFIELD, J.; SICCONE, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha : Portál, 1998. 384 s. ISBN 80-7178-194-0
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce: - aktivní účast ve výuce ( max. 2 omluvené absence možné) - vypracovaní dílčích úkolů do oborového portfolia -ústní zkouška v rozsahu povinné literatury MARÁDOVÁ,E. KOVAŘÍKOVÁ,M. (2020) Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. Praha,Pedf UK VALIŠOVÁ,A. KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021) Obecná didkatika v příkladech a cvičeních. Praha, Grada Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Obsahové vymezení: 1) Koncepce výchovy ke zdraví v kurikulu gymnaziálního a středoškolského vzdělávání. (transformace očekávaných výstupů a učiva do školních programů vyššího sekundárního vzdělávání. Porovnání strategie podpory zdraví se základní školou. Příklady integrace učiva v tematických plánech předmětů cílených do oblasti výchovy ke zdraví) 2) Učebnice Výchovy ke zdraví. Příklady dostupných učebnic, Didaktická analýza učebnic, požadavky na učebnice VkZ. 3)Etické aspekty ve výchově ke zdraví. Etická výchova a další doplňující vzdělávací obory ve vztahu k VkZ. Význam etické výchovy v systému vzdělávání. 4) Reflexe oborové pedagogické praxe na středních školách Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
|