|
|
|
||
Předmět staví na důkladných znalostech ze somatologie. Jeho cílem je seznámit studenty s postupy používanými při lékařském vyšetřování pacienta či klienta, tedy např. s anamnézou, fyzikálním vyšetřením a vyšetřovacími metodami. Charakter a výběr učiva je přizpůsoben potřebám budoucích učitelů výchovy ke zdraví, jejichž zdravotní gramotnost musí mít též určitý přesah do klinické oblasti s kompetencí odlišovat od pojmu medicínská gramotnost. Cílem předmětu je poskytnout studentům nezbytné informace sloužící jako poznatková báze klinické propedeutiky pro učitele výchovy ke zdraví.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout studentům nezbytné informace sloužící jako poznatková báze klinické propedeutiky pro učitele výchovy ke zdraví. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Vzhledem k tomu, že prozatím nebude z důvodu pandemie COVID -19 možnost se osobně setkávat, je nutné upravit kontaktní výuku na distanční. Předmět je hodnocen 3 kredity. To odpovídá cca 90 hodinám studentské práce (včetně přímé výuky). Je nutné tedy počítat s domácí přípravou a úkoly. Naše komunikace se bude uskutečňovat přes mail, on-line a v Moodle. Přímá výuka se přesune do on-line prostředí. A to konkrétně přes Zoom. Konkrétní pozvánka k přístupu na „schůzku“ (on-line výuku) bude všem zapsaným studentům zaslána nejpozději den předem na mailovou adresu, která je uvedena u každého v SISu. Prosím, zajistěte si přístup k internetu, mikrofon a popř. i kameru. Odkaz na Moodle máte uvedený v SISu. Vstupní klíč (k zápisu) k předmětu do Moodlu obdržíte na prvním našem on-line setkání. V Moodlu naleznete studijní materiály, úkoly apod. Zadané úkoly bude potřeba odevzdávat v průběhu semestru k určeným datům do Moodle. Po každém stanoveném termínu do Moodlu napíšu každému zpětnou vazbu. Vlastní průběh zkoušky, vzhledem k možným preventivním hygienickým opatřením (COVID-19), bude upřesněn v průběhu semestru. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (01.02.2021)
|
|
||
CIKRT, Tomáš. Příběhy léků: příručka pro zvídavé čtenáře o vzniku, vlastnostech a používání léků. 1. vyd. Praha: Státní ústav pro kontrolu léčiv, 2012, 169, [23] s. ISBN 978-80-260-1403-4. CHROBÁK, Ladislav. Propedeutika vnitřního lékařství: nové, zcela přepracované vydání doplněné testy. 2. vyd. Praha: Grada, 2007, 243 s. ISBN 978-80-247-1309-0. KOMÁREK, Lumír a Kamil PROVAZNÍK. Ochrana a podpora zdraví. 1. vyd. Praha: Nadace CINDI ve spolupráci s 3. lékařskou fakultou UK Praha, 2011, 99 s. ISBN 978-80-260-1159-0. LEBL, Jan, Kamil PROVAZNÍK a Ludmila HEJCMANOVÁ. Preklinická pediatrie. 2., přeprac. vyd. Praha: Galén, c2007, xvi, 248 s. ISBN 978-80-7262-438-6. Poslední úprava: David Jan, doc. MUDr., Ph.D. (16.01.2021)
|
|
||
Předmět je zakončen zkouškou formou písemného testu (hranice úspěšnosti je 75 %). Podmínkou připuštění ke zkoušce bude splnění tří průběžných úkolů, jejichž zadání bude sděleno během semestru.
Výuka: 26.3.2022 - 8,55 - 11,55 a 12,35 - 15,35 R 125 Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (23.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: David Jan, doc. MUDr., Ph.D. (16.01.2021)
|