|
|
|
||
Praxe seznámí studenty s konkrétním školním prostředím a s tím, jak strukturuje nároky na vyučující. Studenti projdou situacemi výuky výtvarné výchovy nejprve v pozici pozorovatele (náslechové hodiny), později ve spolupráci s fakultním učitelem v roli vyučujícího. Samostatné vedení hodin probíhá ve spolupráci s fakultním učitelem a v návaznosti na jeho plán výuky. Studenti se učí vystavět vyučovací hodinu v rámci tematického celku tak, aby dokázali ověřit vlastní vytčené cíle výuky. Praxe je zaměřena především na rozvíjení a upevňování základních dovedností, které jsou potřebné k přípravě, vlastnímu vedení a účinné reflexi vyučovacích hodin. V průběhu praxe si studenti vedou pedagogický deník, jehož reflexi spolu s dokumentací proběhlé praxe prezentují při závěrečné výstavě.
Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Studující připraví, realizuje a reflektuje výuku výtvarné výchovy na vybrané SŠ; didakticky transformuje vlastní téma. Studující při realizaci výuky aktivně reaguje na vzniklé situace, respktuje podmínky školy. Studující reflektuje vlastní výuku a představuje jí v rámci seminářů a závěrečné výstavy. Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
A. Studující samostatně nebo v tandemu připraveně vyučuje 12 hodin B. Studující stráví ve škole pozorováním výuky nebo asistováním učiteli 12 hodin C. Studující stráví až 12 hodin individuálním nebo tandemovým rozborem a reflexí s PU nebo s vyučujícím D. Studující se účastní reflektivního semináře 12 hodin E. Další: příprava na výuku Příprava na zápočet, instalace výstavy zpracovávání reflektivního portfolia Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (27.09.2024)
|
|
||
zápočet - aktivní účast na seminářích realizace praxe v plném rozsahu prezentace, dokumentace a reflexe proběhlých praxí účast na společné výstavě Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M., Výtvarná výchova. 1. a 2. díl, (pro 6. a 7. roč. ZŠ, pro 8. a 9. roč.), Praha: Fortuna 1999. Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Studující se aktivně seznámí s výukou výtvarné výchovy na gymnáziu nebo SŠ. Studující je schopen připravit, realizovat a reflektovat výuku výtvarné výchovy na vybrané škole, při přípravě a realizaci respektuje podmínky školy. Studující je schopen aktivně reagovat na situace vzniklé ve výuce. Studující dbá ve své výuce na kvalitu přípravy a ukotvení výuky ve vzdělávací oblasti umění a kultura. Studující svou výuku promýšlí a plánuje jako dokončitelné celky (od motivačních částí až po reflexi a hodnocení) Studující v přípravě a výuce aktivně využívá didaktických a oborových poznatků z výtvarné výchovy. Studující pro plánování a realizaci výuky didakticky transformuje vlastní téma (možno využít téma diplomové práce). Studující dokumentuje a reflektuje svou praxi, tato dokumentace se stává součástí pedagogického porfolia. Studující představí výsledky své výuky na společné reflektivní výstavě. Při prezentaci, reflexi a dokumentaci praxe využívá studující odborného jazyka. Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
|