|
|
|
||
Předmět je zaměřen na získávání praktických učitelských dovedností. Studenti pozorují, analyzují a reflektují vyučovací proces jako celek, všímají si jednotlivých výukových situací, organizace výtvarných činností, časových fází výukového procesu, motivace, reflexe procesu a jeho hodnocení. Dále se zaměřují na učitelovo pojetí výuky i na konkrétní individuální projevy žáků ve výuce výtvarné výchovy. Předmět rozvíjí schopnost studentů pozorovat, analyzovat a reflektovat výuku výtvarné výchovy v návaznosti na znalosti výtvarné kultury, teorie umění, didaktiky a zkušeností nabytých autorskou tvorbou v rozsahu bakalářského studia. Zkušenosti studentů klade do souvislosti s učivem vzdělávací oblasti Umění a kultura, vybranými vyjadřovacími prostředky, výtvarnými postupy a s vhodnými způsoby reflexe a hodnocení.
Na základě pozorovaných vyučovacích hodin si studenti zpracovávají pedagogické deníky, které reflektují a následně tvoří součást pedagogického portfolia.
Cílem předmětu je obrátit pozornost studentů k praktické výuce a položit základy k vlastnímu náhledu na jejich průběh a efektivitu. Je žádoucí, aby studenti měli možnost pozorovat širokou škálu pedagogických přístupů i typů vzdělávacích institucí a nabyté zkušenosti konzultovat s fakultními učiteli a oborovým didaktikem.
Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (23.09.2022)
|
|
||
Studující se seznámí s praxí výuky výtvarné výchovy na různých typech škol (ZŠ, SŠ, popř. výuka žáků těchto škol v prostředí galerií). Studující konfrontuje své teoretické znalosti z bc. studia a své prekoncepty vážící se k výuce VV se zážitky z praxe. Studující pozoruje a analyzuje výuku v reálném prostředí školy; na reflektivních seminářích sdílí své poznatky se skupinou. Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Přímá výuka Praxe: 12 + 12 reflektivní setkání Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 20 minut Samostudium literatury (za semestr) 4 hodiny Práce se studijními materiály (za semestr) 4 hodiny
Plnění předmětu Příprava na zápočet 10 hodin Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (08.10.2023)
|
|
||
zápočet - aktivní účast na seminářích (80%)
realizace praxe v plném rozsahu
průběžné plnění zadaných úkolů a jejich odevzdání a obhajoba ve formě reflektivního deníku
Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M., Výtvarná výchova. 1. a 2. díl, (pro 6. a 7. roč. ZŠ, pro 8. a 9. roč.), Praha: Fortuna 1999. Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Poslední úprava: Straková Hana, Ing. (24.09.2019)
|
|
||
Studující prožije analyzuje a na semináři reflektuje reálnou výuku vv. Studující rozpoznává a pojmenovává jednotlivé výukové situace, aktivně využívá odborný slovník. Studující se seznámí s metodikou AAA a analyzuje a navrhuje alterace k pozorované výuce Záznamy z praxí, jejich analýza a alterace se stávají základem pedagogického portfolia. Studující si promýšlí, jakou školu by rád navštívil v rámci souvislých praxí. Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
|