|
|
|
||
Praxe seznámí studenty s podobou výuky výtvarné výchovy v prostředí střední školy, gymnázia nebo ZUŠ, které specificky strukturuje nároky na vyučující. Součástí této praxe je samostatná koncepční práce studentů, příprava výuky ve větších celcích. Předpokládá se, že studenti prokáží schopnost didaktické transformace tématu vlastní diplomové práce a na základě konzultací s vyučujícím a s vedoucím praxe připraví pro žáky ucelený program. Studenti se učí vystavět vyučovací hodinu v rámci tematického celku tak, aby dokázali ověřit vlastní vytčené cíle výuky. Praxe je zaměřena především na rozvíjení a upevňování souboru dovedností, které jsou potřebné k přípravě, vlastnímu vedení a účinné reflexi vyučovacích hodin a k formulaci vlastního pojetí předmětu. Součástí praxe je pořízení dokumentace výtvarných aktivit a průběhu odučených hodin pro didaktickou část diplomové práce. V rámci kurzu studenti dále rozvíjejí tvořivé a otevřené řešení situací, které pedagogická praxe přináší, učí se v náročném prostředí středoškolského a oborového studia pracovat s výsledky své vlastní práce, navazovat na vlastní odučené hodiny.
Studenti výsledky této praxe uzavírají své pedagogické portfolio a směřují k jeho závěrečné reflexi. Uvědomují si a reflektují své představy o formách a obsazích výtvarné výchovy, směřují k nalezení základů vlastního pojetí výuky.
Součástí prezentace výsledků praxe je společná výstava žíákovských prací a pedagogické dokumentace v prostorách fakulty.
Celkem proběhnou 4 dvouhodinová setkání, jedno před praxí a tři po jejím skončení, v nichž bude věnována pozornost jak přípravě na praxi, tak didaktické analýze odučených hodin.
Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Studující připraví, realizuje a reflektuje výuku výtvarné výchovy na vybrané SŠ/ZUŠ, didakticky transformuje vybrané vlastní téma. Studující při realizaci výuky aktivně reaguje na vzniklé situace, respktuje podmínky školy. Studující reflektuje vlastní výuku a představuje jí v rámci seminářů a závěrečné výstavy. Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
A. Studující samostatně nebo v tandemu připraveně vyučuje 24 hodin B. Studující stráví ve škole pozorováním výuky nebo asistováním učiteli 24 hodin C. Studující stráví až 24 hodin individuálním nebo tandemovým rozborem a reflexí s PU nebo s vyučujícím D. Studující se účastní reflektivního semináře 12 hodin E. Další: příprava na výuku Příprava na zápočet, instalace výstavy zpracovávání reflektivního portfolia Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (27.09.2024)
|
|
||
zápočet - aktivní účast na seminářích realizace praxe v plném rozsahu prezentace, dokumentace a reflexe proběhlých praxí účast na společné výstavě výsledků praxe Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M., Výtvarná výchova. 1. a 2. díl, (pro 6. a 7. roč. ZŠ, pro 8. a 9. roč.), Praha: Fortuna 1999. Příklady vybraných školních vzdělávacích programů Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Studující se aktivně seznámí s výukou výtvarné výchovy na gymnáziu, SŠ nebo ZUŠ. Studující je schopen připravit, realizovat a reflektovat výuku výtvarné výchovy na vybrané škole, při přípravě a realizaci respektuje podmínky školy. Studující je schopen aktivně reagovat na situace vzniklé ve výuce. Studující dbá ve své výuce na kvalitu přípravy a ukotvení výuky ve vzdělávací oblasti umění a kultura. Studující svou výuku promýšlí a plánuje jako dokončitelné celky (od motivačních částí až po reflexi a hodnocení) Studující v přípravě a výuce aktivně využívá didaktických a oborových poznatků z výtvarné výchovy. Studující pro plánování a realizaci výuky didakticky transformuje vlastní téma (možno využít téma diplomové práce). Studující dokumentuje a reflektuje svou praxi, tato dokumentace se stává součástí pedagogického porfolia. Studující představí výsledky své výuky na společné reflektivní výstavě. Při prezentaci, reflexi a dokumentaci praxe využívá studující odborného jazyka. Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
|