|
|
|
||
|
Praxe seznámí studenty s konkrétním školním prostředím Druhého stupně ZŠ nebo nižšího stupně gymnázia, s tím, jak
strukturuje nároky na vyučující. Studenti projdou situacemi výuky výtvarné výchovy nejprve v pozici pozorovatele
(náslechové hodiny), později ve spolupráci s fakultním učitelem v roli vyučujícího. Samostatné vedení hodin probíhá
ve spolupráci s fakultním učitelem a v návaznosti na jeho plán výuky. Získávají zkušenosti s rolí učitele,
prostřednictvím záznamů se vracejí ke svým výstupům a hodnotí a porovnávají své výkony. Učí se vystavět vyučovací
hodinu v rámci tematického celku tak, aby dokázali ověřit vlastní vytčené cíle výuky. Pracují s krátkodobým i
dlouhodobým plánem výuky, učí se brát v úvahu podmínky a možnosti konkrétní školy. Uplatňují získané dovednosti
také v oblasti hodnocení odučených hodin, a to jak z hlediska průběhu a výsledků, tak i prostřednictvím konceptové
analýzy cílů a celkové koncepce výuky. Souvislá praxe je zaměřena především na rozvíjení a upevňování základních
dovedností, které jsou potřebné k přípravě, vlastnímu vedení a účinné reflexi vyučovacích hodin. Studenti si na
základě vlastní pedagogické zkušenosti uvědomují, reflektují a zpřesňují své představy o formách a obsazích výtvarné
výchovy, poznávají význam komunikace pedagoga s žáky. Rozvíjejí také svoji schopnost vnímat konkrétní situaci ve
vztahu k potřebám a možnostem žáků a třídního kolektivu. Na základě společné analýzy konkrétních výstupů
formulují studenti vlastní pojetí výuky výtvarné výchovy, které ve společných diskusích dále zpřesňují. Úvodní
setkání; charakteristika předmětu; organizace praxí Plánování a příprava výuky, práce s kurikulárními dokumenty
Realizace praxí ve školách Individuální konzultace Společná prezentace a reflexe realizovaných celků.
Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
|
Přímá výuka Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (23.01.2024)
|
|
||
|
Prezentace dokumentace vlastních odučených hodin Odevzdání úplné dokumentace praxe podle pokynů vyučujících Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (23.01.2024)
|
|
||
|
HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Ped F, Praha 2005. Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
|
Úvodní setkání; charakteristika předmětu; organizace praxí Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (02.02.2022)
|