|
|
|
||
V triádě „Oborová znalosti – didaktická znalost obsahu - kurikulární znalost“ kurs kombinuje přístupy oborové didaktiky modifikované pro galerijní edukaci s uměleckohistorickým a kulturologickým náhledem na výtvarné umění (diskursivní model). Směřuje k otevřenému chápání mnohačetných funkcí obrazu či artefaktu v současné kultuře a k jeho tematizaci v didaktickém projektu, podpořeném konceptovou/tematickou analýzou a vazbami na požadavky kulturního vzdělávání, vizuální a kulturní gramotnosti.
Využití expertní znalosti edukátorek ze spolupracujících kulturních institucí, např. NG, GHMP, U(P)M v Praze, GASK, Kunsthalle Praha
Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|
|
||
Cílem kursu je představit diskursivní model galerijní/muzejní edukace a představit varianty mediace uměleckého díla. Studenti/ky budou odkrývat obsahy perspektivami pohledu laika (viditelný „povrch“ aktivit) a odborníka (analytický pohled do didaktické struktury aktivit a výukových situací) a toto střídání úhlů pohledu jim bude sloužit jako aktivní nástroj vlastního návrhu edukačního scénáře a jeho provedení. Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky: 1 hodina Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 1 hodina Samostudium literatury (za semestr): 25 hodin Práce se studijními materiály (za semestr): 25 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr): 25 hodin Seminární práce: 20 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin Časové nároky pro studenty dvouoboru, kteří studují v zajišťovaném předmětu se řídí a úměrně krátí dle jejich akreditace. Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|
|
||
zkouška Zkouška bude ve formě kolokvia, a to podle počtu zapsaných studentů do skupin. Studenti budou prezentovat příklady řešení didaktických problémů z portfolia kursu. Zkouška bude obsahovat individuální část, která bude zkoušena písemnou formou. Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|
|
||
BLÁHA, J.: Výtvarné umění a hudba. Tvar, prostor a čas I/1, 2. Praha: Togga, 2012. ISBN 978-80-87258-69-9. ISBN 978-80-7476-019-8. Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Další opora na webových stránkách Glalerie Smečky. Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|
|
||
Výsledky učení Po skončení kursu studekti/ky budou schopni Předložit analýzu uměleckého artefaktu/vybraného díla či výstavy, s oporou v odborné terminologii a literatuře, explikovat 1 dílo a 1 výstavu Orientovat se v odborné literatuře a umět ji použít jako oporu k výkladovému rámci pro vysvětlení vlastního přístupu Při obhajobě vlastního edukačního návrhu předložit jeho portfolio, včetně kontextů dané problematiky (představit navštívené výstavy, záznamy z vizitací edukačního programu či edukačního oddělení, předložit seznam nastudované literatury a zdrojů k návrhu edukace) Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (22.09.2024)
|