|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
interpretace.pdf | interpretace | MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. | |
Petr-Dub-Vybrane-postkonceptualni-pristupy-v-soucasne-ceske-malbe-FaVU-2013.pdf | postkonceptuální malba | MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. | |
postkonceptualni kresba- ekniha.pdf | postkonceptuální kresba | MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. |
|
||
Kurz se zaměřuje na ateliérovou výuku, která komplexně rozvíjí malířské a kresebné vnímání v uměleckém díle, transformuje tuto percepci do pedagogického procesu. V obsahové rovině se soustředí na „myšlení obrazem“, tedy porozumění čtení obrazu autorem i divákem. Toto myšlení obrazem odkazuje k rovině, v níž se smysl obrazu a textu neodlišují. Po formální stránce se kurz soustředí se na barevnou a tvarovou nadsázku, vnější a vnitřní struktura obrazu, formu a technologii. Kurz zprostředkuje základní porozumění teorii barev, tvarové i kresebné kompozice. Interpretaci kresby a malby v současném a historickém kontextu výtvarného umění a kultury. Proměny malířského vyjádření a funkce barvy v malbě ve vybraných epochách a uměleckých obdobích.
Během kurzu studenti vytvoří vlastní projekt, do kterého integrují získané teoretické a didaktické poznatky. Témata autorských projektů vyplynou z úvodního setkání a následující diskuze. Výuka probíhá ve skupinách i individuálně. Ateliérová výuka bude zakončena prezentací společné výstavy nebo autorského portfolia studentů. Součástí celého procesu práce je průběžná reflexe a sebehodnocení výtvarného procesu, který zároveň pomáhá pochopit autorskou tvorbu z pozice výtvarného pedagoga. Pochopení a zařazení vlastní tvorby do kontextu současného umění, prostřednictvím návštěvy výstavy v galerijní instituci.
Cílem kurzu je komplexní propojení praktických a teoretických znalostí plošného vyjadřování vytvořením vlastního výtvarného projektu a následná schopnost transformace těchto dovedností do didaktických kompetencí učitele. Transformace těchto prohloubených poznatků do přípravy vyučovacích hodin.
Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
● Studující se orientuje ve výtvarných pojmech: interpretace, reflexe. ● Studující navštíví a reflektuje výstavu současného umění. ● Studující vytvoří a reflektuje sérii výtvarných prací. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||
Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
zápočet Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
BLÁHA, J., SLAVÍK, J. Průvodce výtvarným uměním V. Praha: SPL, Práce 1997 a další vyd. Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Praktický seminář. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Aktivní účast, seminární práce. Výstupem je výstava prací či prezentace autorského portfolia s vlastní reflexí. Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
1. Společná návštěva výstavy - VP ( Cena Jindřicha Chalupeckého) 2. Představení kurzu /debata /inrtepretace díla z výstavy 3.-5. Inrtepretace díla z výstavy 6-9.Prostor kolem nás (intermediální využití tématu) 10. Individuální konzultace 11. Didaktické využití tématu 12. Poslední společné setkání- prezentace Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
● Studující interpretuje vybrané umělecké dílo. ● Studující charakterizuje téma, které si vybral a obhájí vhodnou techniku. ● Studující vytvoří a prezentuje portfolio výtvarných prací, ve kterém charakterizuje a reflektuje svoji tvorbu. ● Studující použivá svou výtvarnou tvorbu v rámci didaktického plánování vyučovacích hodin.
Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (19.09.2024)
|