FULKOVÁ, M.: Diskurs umění a vzdělávání. Praha/Jinočany: Nakladatelství H&H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7
FULKOVÁ, M. (2009) Vše v jednom. Metafora kultury jako textu a jeho intertextová povaha. Výtvarná výchova, 2009, roč. 49, č. 2-3, str. 4- 9. ISSN 1210-369. Dostupné na KVV PedF UK DANIEL, L. (2008) Umění vidět umění. Úvod do interpretace obrazu. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008. ISBN 978-80-244-2000-4.
KESNER, L. ml.: Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha, Argo a Národní galerie, 2000. Online podpora – výsledky výzkumného projektu NAKI : www.gamuedu.cz www.upm.cz (edukace).
FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V., KITZBERGEROVÁ, L.: Muzejní a galerijní edukace 1 a 2. Učení z umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2013, ISBN978-80-729-700-7. (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta), ISBN 978-80-7101-127-9 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze)
BERGER, J.(2016) Způsoby vidění, Praha: Labyrint
MITCHELL, W.J.T. (2017)Teorie obrazu, Praha: Karolinum
MIRZOEFF,N. (2019) Jak vidět svět, Praha: Artmap 2019
ŘÍHOVÁ, K., & BLÁHA, L. (2017) Umělecké dílo a dětský divák. Výtvarná výchova, 57 (3–4), 72–80.
ŘÍHOVÁ, K. (2018) Proces interpretace uměleckého díla dětským divákem. Výtvarná výchova 3–4, (58)
ŘÍHOVÁ, K. (2018) Co potřebují obrazy? Recenze Výtvarná výchova 3–4, (58) 2018. s.70-75
Katalogy minulých ročníků Benátského bienále a dalších významných přehlídek
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/).
Studijní opory jsou umístěny na https://kvv.pedf.cuni.cz/KVV2-1.html, v sekci STUDIUM
Poslední úprava: Fremlová Vendula, Mgr., Ph.D. (15.02.2024)