|
|
|
||
Snahou předmětu je poskytnout základní informace o praktickém rozvoji pohybových schopností různými prostředky, které tvoří kondiční přípravu ve sportu. Předmět poskytuje studentům rozsáhlý přehled tréninkových prostředků a metod pro rozvoj pohybových schopností. Studenti jsou v praktické výuce seznámeni se zásadami tvorby speciálních kondičních programů, které jsou cílené pro různé věkové a výkonnostní kategorie a pro různé druhy sportů. Seznamují se s možnostmi využití principů sportovního tréninku ve školní tělesné výchově a sportu.
Poslední úprava: Chalupová Veronika, Mgr. (18.02.2024)
|
|
||
Studenti zvládnou po absolvování předmětu vhodně využívat prostředky pro rozvoj kondičních schopností s ohledem na věkové zvláštnosti dětí na ZŠ a SŠ. Poslední úprava: Jandová Soňa, prof. PhDr., Ph.D. (05.12.2023)
|
|
||
INBAR, O.; BAR-OR, O. Anaerobic characteristics in male children and adolescents. Medcine and Science in Sports and Exercise. 1986, roč. 18, č. 3, s. 264-269. ISSN 0195-9131. JEŘABEK, P. Atletická příprava děti a dorost. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-0797-6. KRIŠTOFIČ, J. Pohybová příprava dětí. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1636-4. PERIČ, T. Sportovní příprava dětí. Praha: Grada 2012. ISBN 978-80-247-4218-2. Tělesná výchova a sport mládeže: odborný časopis pro učitele, trenéry a cvičitele. ISSN: 1210-7689. TVRZNÍK, A.; SOUMAR, L. Běhání. Praha: Grada, 2015, ISBN 978-80-247-3934-2. VINDUŠKOVÁ, J. (editor) Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia, 2003. ISBN 80-7033-770. Poslední úprava: Chalupová Veronika, Mgr. (18.02.2024)
|
|
||
1. Stimulace pohybových schopností, kondiční příprava a kondice 2. Kondiční schopnosti a jejich rozvoj (vytrvalost, rychlost, síla, pohyblivost) 3. Koordinační schopnosti a jejich rozvoj 4. Tvorba kondičních programů 5. Kondiční programy pro různé věkové a výkonnostní kategorie, pro různé druhy sportů 6. Způsoby zjišťování úrovně pohybových schopností Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (14.01.2024)
|