|
|
|
||
Cílem předmětu je z hlediska atletiky získat a upevnit potřebné didaktické dovednosti v atletických disciplínách. Zdokonalení atletické všestrannosti. Technika atletických disciplín se zřetelem ke zvláštnostem techniky dětí a mládeže. Pohybové hry v atletice. Osobní zdokonalování v disciplínách atletických vícebojů, využití tréninkových metod a prostředků ve spojení s formami regenerace a relaxace. Atletické víceboje (pravidla, organizace, režim tréninků a závodů, atletické víceboje v rámci školní TV a školních soutěží). Problematika výuky atletiky u žáků na ZŠ a SŠ. Motivace v atletice. Aplikace motorického učení a využití didaktických stylů v atletice. Pedagogické výstupy. Základní pravidla a rozhodování, příprava a organizace atletických závodů.
Cílem oblasti sportovních her je seznámit studenty s méně známými sportovními hrami (pravidla, technika a taktika, metodika a didaktika) softballu, frisbee ultimate, discgolfu, tenisu, speedmintonu, beach volejbalu, nohejbalu atd.). Specifika výuky dětí a mládeže v tradičních i méně obvyklých sportovních hrách. Netradiční sportovní hry, jejich využití ve školní TV a volnočasových aktivitách. Didaktické aspekty výuky sportovních her. Realizace a hodnocení pedagogických výstupů studentů.
Zápočet - ověření úrovně pohybových schopností a dovedností. Ústní zkouška ověřuje teoretické znalosti z oblasti atletiky a sportovních her, což zahrnuje popis techniky pohybových dovedností, metodiku nácviku, specifika motorického učení pro různé věkové i výkonnostní kategorie.
Poslední úprava: Pokorný Ladislav, PaedDr. (28.01.2022)
|
|
||
Cílem předmětu je z hlediska atletiky získat a upevnit potřebné didaktické dovednosti v aletických disciplínách. Zdokonalit svoji atletickou všestrannost. Technika těchto disciplín se zřetelem ke zvláštnostem techniky dětí a mládeže. Cílem oblasti sportovních her je seznámit studenty se sportovními hrami, které nejsou zařazeny do semestrální výuky z prostorových nebo kapacitních či časových důvodů nebo jsou zařazeny pouze informativně. Specifika výuky dětí a mládeže ve sportovních hrách. Poslední úprava: Pokorný Ladislav, PaedDr. (28.01.2022)
|
|
||
Celková časová zátěž studenta 76,0 Přímá výuka Příprava na výuku Plnění předmětu Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (05.02.2022)
|
|
||
Atletika: Absolvování atletického víceboje, desetiboje, resp. sedmiboje.
Sportovní hry: Písemný test z pravidel, techniky a metodiky vybraných sportovních her. Dovednostní testy z realizace herních činností jednotlivce odpovídající technikou. Poslední úprava: Kašpar Ladislav, PhDr. PaedDr., Ph.D. (31.05.2022)
|
|
||
Atletika: VINDUŠKOVÁ, J., KAPLAN, A., METELKOVÁ, T. Atletika. Edice metodických textu pro školní i mimoškolní tělesnou výchovu a sport 11 – 15letých žáků. Praha: Svoboda, 1998. ISBN 80-205-0528-8. ŠIMON, J. a kolektiv. Atletika. Praha: FTVS UK, 1997. ISBN 80-7184-431-4. KAPLAN, A. BARTŮNĚK, D., NEUMAN, J. Skáčeme, běháme a hrajeme si na hřišti i pod střechou. Praha: Portál, 2003. Pravidla atletiky (aktuální). KATZENBOGNER, H., MEDLER, M. Spielleichtathletik. Teil:1 Laufen und Werfen. 6. vyd. Flensburg: Sportbuch-Verlag, 1999. 209s. ISBN 3-928695-02-9 JEŘABEK, P. Atletická příprava děti a dorost. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247- 0797-6. KAPLAN, A., VÁLKOVÁ, N. Atletika pro děti a jejich rodiče, učitele a trenéry. Praha: Olympia, 2009. ISBN 978-80-7376-156-1. Tělesná výchova a sport mládeže: odborný časopis pro učitele, trenéry a cvičitele .ISSN 1210-7689 MILLEROVÁ, V. a kol. Základy atletického tréninku. Praha: UK, 1994. DOSTÁL E., VELEBIL V. a kol. Didaktika školní atletiky. Praha: UK, 1992. ISBN 1041 – 6609. DVOŘÁKOVÁ, H., ENGELTHALEROVÁ, Z. A KOL. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3308-4 HRABINEC, J. A KOL. Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3625-2
Sportovní hry: PERIČ, T. Hry ve sportovní přípravě dětí. Praha: Grada, 2004 KOROMHÁZOVÁ, V. Jak dokonale zvládnout tenis. Praha: Grada, 2008 TÁBORSKÝ, F. Sportovní hry. Praha: Grada, 2004 TÁBORSKÝ, F. Sportovní hry II. Praha: Grada 2005 SÜSS, V. Softball a baseball. Praha: Grada, 2003 PAVLÍK, V. Nohejbal. Praha: Grada, 2010 DVOŘÁKOVÁ, H., ENGELTHALEROVÁ, Z. A KOL. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3308-4 HRABINEC, J. A KOL. Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3625-2
Poslední úprava: Pokorný Ladislav, PaedDr. (28.01.2022)
|
|
||
Atletika: 1. Technika a pravidla běžeckých disciplín. Didaktika běžeckých disciplín (rychlý vytrvalostní běh, starty, štafetový a překážkový běh). Pohybové hry zaměřené na průpravu pro sprint, překážky, štafety a starty. 2. Technika a pravidla skokanských disciplín. Didaktika skokanských disciplín (skok vysoký a daleký, skok o tyči). Pohybové hry zaměřené na průpravu pro skoky. 3. Technika a pravidla vrhačských disciplín (míček, oštěp, koule, disk). Pohybové hry zaměřené na průpravu pro hody a vrhy. 4. Atletické víceboje (pravidla, organizace, režim tréninků a závodů, atletické víceboje v rámci školní TV a školních soutěží). 5. Problematika výuky atletiky u žáků na ZŠ a SŠ. Motivace v atletice. Aplikace motorického učení. Využití didaktických stylů v atletice. Pedagogické výstupy. 6. Základní pravidla a rozhodování, příprava a organizace atletických závodů. 7. Informace o ve škole méně využívaných atletických disciplínách (trojskok, skok o tyči, hod kladivem, víceboje) 8. Netradiční atletické disciplíny, možnosti jejich využití ve školní výuce a volnočasových aktivitách. 9. Teoretické základy atletických disciplín (biomechanika, technika, didaktika, základy tréninku, strečink a relaxace v atletickém tréninku).
Sportovní hry: 1. Teorie, technika, taktika, systematika, metodika a didaktika vybraných netradičních sportovních her 2. Teorie a praxe softballu 3. Teorie a praxe tenisu 4. Teorie a praxe frisbee ultimate 5. Teorie a praxe discgolfu 6. Teorie a praxe speedmintonu 7. Teorie a praxe beach volejbalu 8. Teorie a praxe nohejbalu 9. Didaktické aspekty výuky sportovních her 10. Aplikace didaktických zásad ve vyučovacím procesu sportovních her 11. Realizace a hodnocení pedagogických výstupů studentů Poslední úprava: Pokorný Ladislav, PaedDr. (28.01.2022)
|