PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Cizí jazyk - angličtina - OPNS3A126B
Anglický název: Foreign language - English
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (35)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Marie Houšková
Vyučující: Mgr. Petr Lašťovička
Prerekvizity : OPNS3S124A
Je záměnnost pro: OKNS3A126B
Anotace -
Zkouška je určena studentům, jejichž jazykové schopnosti jsou na úrovni středně pokročilé, B1**/2 dle CEFR. Rozsah učiva je dán především uvedenou úrovní znalostí a navazuje na gramatické a lexikální znalosti, které studenti již získali na střední škole. Předmět je bez přímé výuky, proto se studentům nezobrazuje v rozvrhu, ale pouze v grupíkové skupině.
Poslední úprava: Lašťovička Petr, Mgr. (24.04.2021)
Cíl předmětu

Na základě samostudia a konzultací s vyučujícím je studující na konci semestru schopen popsat a vysvětlit hlavní rozdíly mezi modálními slovesy, správně použít slovesné vazby a mimo jiné použít základní gramatické jevy a slovní zásobu odpovídající jazykové úrovni B1/2 podle CEFR.

Poslední úprava: Lašťovička Petr, Mgr. (15.09.2024)
Deskriptory

Distanční podpora:

Moodle: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=4444

Zoom: konzultace

Poslední úprava: Lašťovička Petr, Mgr. (24.04.2021)
Literatura -

Učebnice anglického jazyka pro středně pokročilé, např. Complete First Certificate, New English File intermediate, New Edge intermediate, Making Progress to FCE, atd.

Učebnice gramatiky, např. Cvičebnice anglické gramatiky (Gráf, Peterson), Grammar in Use (Murphy)

Učebnice slovní zásoby, např. Vocabulary in Use (Redman)

www.helpforenglish.com

Poslední úprava: Lašťovička Petr, Mgr. (24.04.2021)
Požadavky ke zkoušce -

Studenti se přihlásí rovnou ke zkoušce během zkouškového období.

Úspěšné (70 procent min.) zvládnutí písemné zkoušky, tři možné pokusy.

Písemná zkouška:

gramatika a slovní zásoba na dané úrovni (modal verbs, conditionals and wish-clauses, defining and non-defining clauses, tenses, passive voice, reported questions and imperatives, make or do, verbs followed by ing and to, comparing

porozumění textu ("true/false" na základě textu)

U studentů se spec. potřebami je po vzájemné dohodě s vyučujícím možné ústní dozkoušení.

Poslední úprava: Lašťovička Petr, Mgr. (24.04.2021)
Sylabus

Probírané gramatické jevy a slovní zásoba jsou založeny na cílové úrovni dle CEFR (B1**/B2).

Poslední úprava: Lašťovička Petr, Mgr. (24.04.2021)
Podmínky zakončení předmětu

Úspěšné (70 procent min.) zvládnutí písemné zkoušky, tři možné pokusy

Písemná zkouška:

gramatika a slovní zásoba na dané úrovni (modal verbs, conditionals and wish-clauses, defining and non-defining clauses, tenses, passive voice, reported questions and imperatives, make or do, verbs followed by ing and to, comparing

porozumění textu ("true/false" na základě textu)

U studentů se spec. potřebami je po vzájemné dohodě s vyučujícím možné ústní dozkoušení.

Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň.

Poslední úprava: Lašťovička Petr, Mgr. (24.04.2021)
Výsledky učení

1. Studující popíše základní modální slovesa používaná v angličtině a na základě modelových situací je ve třídě použije.      

2. Studující aplikuje gramatiku týkající se stupňování přídavných jmen na školní prostředí (např. známkování ve třídě)

3. Studující identifikuje a vysvětlí základní typy sloves a slovesných tvarů, které po nich následují. Zároveň studující pozná a použije slovesa, která mohou mít obě vazby.

4. Studující popíše základní a pozná základní časy a použije ve standardních situacích.

5. Studující vyjmenuje základní náležitosti podmínkových a přacích vět a následně je aplikuje v modelových situacích.

Poslední úprava: Lašťovička Petr, Mgr. (15.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK