|
|
|
||
Předmět se skládá ze dvou fází. V první fázi studující plánují a následně realizují svou praxi ve vybraném výchovně vzdělávacím zařízení. Vycházejí přitom z teoretických poznatků získaných během předešlého studia. Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a její srovnání s podobnými institucemi v zahraničí a detailní rozbor jejich činnosti. V druhé fázi vyučující i samotní studující hodnotí činnost jednotlivých studujících na základě prezentací portfolií a formulují doporučení pro další pedagogické působení.
Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Cíl: Studující využije dosavadních poznatků a dovedností k realizaci vlastní výuky, v průběhu observační části praxe ve škole zaznamená a analyzuje vzdělávací a výchovné situace, navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací, vše zaznamenává do portfolia, které je reflektováno. Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (06.09.2022)
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (12.09.2024)
|
|
||
Studující k získání zápočtu odevzdává strukturovaně zpracovaný text dle pokynů vyučující (jeho součástí je i potvrzení školy o realizované praxi). S obsahem tohoto textu a jeho jednotlivými úkoly jsou studující seznámeni na úvodním semináři. Před zahájením praxe absolvují povinné proškolení studentů před praxemi. Další podrobnosti v Moodle. Studující má na složení zápočtu 3 pokusy, z toho 2 opravné. Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
ČAPEK, R. (2001). Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus. NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. (2000). Pedagogická praxe: praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého. PODLAHOVÁ, L. (1998). Pedagogická praxe: (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc: Univerzita Palackého. Rámcový vzdělávací program: www.vuppraha.cz/index.php?op=sections&sid=1 Nový školský zákon (1.1.2005): http://www.msmt.cz/vzdelavani/novy-skolsky-zakon Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (14.09.2019)
|
|
||
1. Příprava na praxi – výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí: základní školy, střední školy (priorita je výuka předmětu pedagogika). Volnočasová zařízení, DDM, dětské domovy, diagnostické ústavy, instituce pro vzdělávání dospělých, pedagogicko-psychologické poradny, atd. v případě nemožnosti vyučovat daný předmět. Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (06.09.2022)
|
|
||
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7998 Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (06.09.2022)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|