|
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (13.01.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (13.01.2020)
Studující má znalosti teoretických východisek a kontextu vzdělávání dospělých v ČR. Objasní didaktické principy vzdělávání dospělých, prokáže dovednosti realizovat vybrané výukové postupy a odborně je zdůvodní. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (02.02.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (13.01.2020)
Beneš, M. (2014). Andragogika (2., aktualiz. a rozš. vyd.). Praha: Grada. Bertl, I. (2018). Aktuální témata teorie a praxe vzdělávání dospělých a seniorů (2. doplněné a rozšířené vydání). Praha: Česká andragogická společnost. Dvořáková, M., & Šerák, M. (2016). Andragogika a vzdělávání dospělých: vybrané kapitoly. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy. Lektor dalšího vzdělávání [Online]. (2006). Retrieved from https://www.narodnikvalifikace.cz/kvalifikace-581-Lektor_dalsiho_vzdelavani Malach, J., & Chmura, M. (Eds.). (2014). Diagnostika a evaluace ve vzdělávání a učení dospělých. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. Novotný, P. (2009). Učení pro pracoviště: prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí. Brno: Masarykova univerzita. Plamínek, J. (2014). Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele (2., rozš. vyd.). Praha: Grada. Průcha, J. (2014). Andragogický výzkum. Praha: Grada. Půbalová, B. (Ed.). (2018). Vzdělávání dospělých v České republice: výstupy z šetření Adult Education Survey 2016. Praha: Český statistický úřad. Veteška, J. (2017). Úvod do teorie vzdělávání dospělých a andragogiky. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (13.01.2020)
1. Vzdělávání dospělých, základní pojmy a vymezení, andragogika, androdidaktika, celoživotní učení. Formální, neformální a informální vzdělávání. Odborná základna a andragogický výzkum. 2. Účastník vzdělávání dospělých, jeho vzdělávací potřeby a motivace, diagnostika přístupů k učení. Typologie problémových účastníků a komunikace s nimi. 3. Lektor dalšího vzdělávání, osobnostní předpoklady, kompetence, kvalifikační standard. 4. Druhy a oblasti dalšího vzdělávání (občanské, zájmové, odborné). Instituce pro vzdělávání dospělých např. soukromé organizace, podniky, školy, NNO. 5. Struktura a projektování výukové lekce vzdělávání dospělých. 6. Pedagogicko-psychologická východiska a specifika vzdělávání dospělých. 7. Specifické metody vzdělávání dospělých, didaktické principy. Hry pro dospělé. 8. Internetové zdroje ve vzdělávání dospělých, MOOC, online kurzy, analýza výhod a limitů. 9. Modelové situace ve vzdělávání dospělých, jejich reflexe a analýza. 10. Prezentace plánů výukových lekcí, společná zpětná vazba. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (13.01.2020)
|