|
|
|
||
Komparativní pedagogika je součástí pedagogických věd. Zkoumá pedagogické jevy a fakta a současně porovnává jejich shody a rozdíly ve dvou nebo více zemích. Usiluje o nalezení platného zobecnění s cílem zlepšit vzdělávání ve vlastní zemi.
Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2014)
|
|
||
Student má porozumět předmětu a metodám srovnávací pedagogiky, má se naučit vyhledávat a využívat domácí i zahraniční poznatky o vzdělávacích systémech a pedagogických problémech v jiných zemích a kriticky posuzovat náš školský systém na základě znalostí vývojových trendů u nás i ve světě. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2014)
|
|
||
JŮVA,V., LIŠKAŘ,Č. ÚVod do srovnávací pedagogiky. Praha: SPN, 1982. PROKOP, J. K otázkám srovnávací pedagogiky. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0571-6. PROKOP, J. Sravnitelna pedagogika. Sofia: APSS, 2012. PRUCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-155-7. PRUCHA, J. Vzdělávání a školství v zahraničí. Praha: Portál, 1999. RÝDL, K. Inovace školských systémů. Praha: ISV, 2003. WALTEROVÁ, E. Srovnávací pedagogika. Praha: PedF UK, 2006. ISBN 80-7290-269-5. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2014)
|
|
||
Požadavky k zápočtu:
Požadavky ke zkoušce: Studující má na splnění podmínek zápočtu (zkoušky) celkem tři pokusy, z toho dva opravné. Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
Srovnávací pedagogika jako vědní disciplína. Poslední úprava: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2014)
|