|
|
|
||
Předmět se zaměřuje na specifika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole. Podstatou předmětu je představit studentům problematiku podpůrných opatření pro jednotlivé vzdělávací potřeby. Důležitou součástí je i reflexe odlišností v chování u žáků s SVP a důraz na komplexní přístup zahrnující spolupráci s rodinou.
Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (04.02.2020)
|
|
||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (22.01.2023)
|
|
||
Pro zakončení předmětu student zpracuje analýzu kazuistiky žáka s určitou speciální vzdělávací potřebou a bude ji prezentovat v průběhu seminářů. Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Florian, L., Black-Hawkins, K., & Rouse, M. (2017). Achievement and inclusion in schools (Second edition). London: Routledge. Bates, B. (2017). A quick guide to special needs and disabilities. London: Sage Pub. Sotáková, H., & Klusák, M. (2009). Psychology: texts for international students. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. DSM V Diagnostický a statistický manuál duševních poruch Americké psychiatrické spo-lečnosti. 2013 KERROVÁ, S. Dítě se speciálními potřebami. Praha: Portál, 1997. MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha: H+H, 2001. Mezinárodni klasifikace nemocí. 11. revize. Dostupné z: https://icd.who.int/en SYŘIŠŤOVÁ, E. a kol. Normalita osobnosti. Praha: Avicenum, 1972. ŠVANCARA, J. Poruchy psychického vývoje. Brno: UJEP, 1979 VÁGNEROVÁ, M. Variabilita a patologie psychického vývoje. Praha: UK, 1993. Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (22.01.2023)
|
|
||
1) Úvod do problematiky žáků s SVP, legislativa spojená s žáky s SVP v českém vzdělávacím systému 2) Diagnostický proces - preventivně intervenční přístup 3) Asistent pedagoga a jeho úloha při práci se žáky s SVP 4) Školní poradenské pracoviště - kompetence, dokumentace žáků s SVP 5) Spolupráce rodiny, školy a dalších organizací u žáků s SVP 6) Kazuistiky žáků s různými typy speciálních vzdělávacích potřeb Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Studenti by po absolvování předmětu měli být schopni:
Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (27.02.2025)
|