|
|
|
||
Stáže v poradenských zařízeních jsou organizovány dle požadavků EDP (European Diploma in Psychology), jejichž naplnění a realizování umožní studentům bezproblémově absolvovat stáže nebo část studia i v zemích EU, resp. žádat v nich o uznání diplomu. Obecným cílem stáže je propojování teorie a praxe. Studenti budou seznamováni s prostředím poradenských zařízení s etikou psychologické práce a s jednotlivými oblastmi poradenského působení daného pracoviště (diagnostika, screening, intervence). V kurzu Encyklopedické poradenské stáže II, který navazuje na předmět stáží I, se studenti seznamují s dalšími poradenskými pracovišti ve školství, ale i mimo něj. Zejména jde o otázku výchovy a výchovných obtíží - stáže na pracovištích, které se starají o klienty - děti a mladistvé a kde je také řešena problematika výchovy součinnosti v práci se systémy (např. škola, třída) a s rodinou.
Studenti tedy absolvují náhledy v poradenských zařízeních, ve kterých jsou navázána na státní rozpočet (pedagogicko-psychologická poradna, speciálně pedagogické centrum, středisku výchovné péče, poradna pro manželství, rodinu a mezilidské vztahy). Stáže budou zaměřeny na standardní aktivity pracovišť v oblasti prevence, diagnostiky a intervence, příp. na nadstandardní činnosti poradenských zařízení. K zápočtu si studenti připravují portfolio z praxí, s evaluací školitele dle pokynů garanta reflektované encyklopedické poradenské stáže. Součástí předmětu je reflexe portfolia na závěrečném reflektivním semináři.
Praxe je vykonávána v celkovém rozsahu 80 hodin přímých aktivit na 2 pracovištích, tj. 2 týdny a je smluvně zajištěna. Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (10.04.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
BAŠTECKÁ, B.; ČERMÁKOVÁ, V.; KINKOR, M. Týmová supervize: teorie a praxe. Praha: Portál, 2016. HAJD MOUSSOVÁ, Z.; DUPLINSKÝ, J. (ed.). Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha: UK PedF, 2002. HAJD MOUSSOVÁ, Z. (ed.). Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. Praha: UK PedF, 2003. HAWKINS, P.; SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004. KNOTOVÁ, D. Školní poradenství. Praha: Grada, 2012. LINDSAY, G., et al. Etika pro evropské psychology. Praha: Triton, 2010. SVOBODA, M.; KREJČÍŘOVÁ, D.; VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. PEŠOVÁ, I., ŠAMÁK, M. Poradenská psychologie pro děti a mládež. Praha: Grada, 2006. ZAPLETALOVÁ, J. Pedagogicko-psychologické poradenství. In PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2012.
Legislativa Školský zákon, ve zněné účinném od 15. 2. 2019 Zákon č. 109/2002 Sb.Zákon o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů Zákon o rodině, v aktuálním znění. Vyhlášky (dostupné na http://www.msmt.cz/dokumenty-3/vyhlasky) Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (01.02.2020)
|
|
||
V rámci předmětu student vykoná stáž na 2 pracovištích poradenských zařízení, v celkovém rozsahu 80 hodin (2 týdny), účastní se vstupního a výstupního semináře. Předmět je ukončen zápočtem. K němu je potřeba splnit: - výběr pracovišť dle doporučené trajektorie - evidence činností přímých i nepřímých na pracovišti - potvrzení ze stáže - zpracování reflektivního deníku (seznam přímých a nepřímých aktivit, stanovené úkoly, reflexe) - účast na reflektivním semináři Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|