|
|
|
||
Oborová didaktika II je úzce provázána s odborným předmětem Filozofie a religionistika. Na základě pojetí tematických okruhů a očekávaných výstupů filozofie a religionistiky v RVP G a RVP ZŠ učí studenty stanovovat cíle a navrhovat postupy pro různé vyučovací hodiny.
Vyučující vede studenty k porozumění potenciálu interdisciplinárního, problémového a dialogického vyučování a k využívání interaktivních metod.
Poslední úprava: Ondráček Vojtěch, Mgr., Ph.D. (24.02.2025)
|
|
||
Cílem předmětu Oborová didaktika II je naučit studenty:
Poslední úprava: Šíp Radim, doc. Mgr., Ph.D. (01.02.2025)
|
|
||
Příprava na výuku: Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky - 30 minut. Doba očekávané přípravy na 1 cvičení - 65 minut. Samostudium literatury (za semestr) - 20hodin. Práce se studijními materiály (za semestr) - 15 hodin. Plnění průběžných úkolů (za semestr) - 20 hodin. Poslední úprava: Šíp Radim, doc. Mgr., Ph.D. (01.02.2025)
|
|
||
Poslední úprava: Šíp Radim, doc. Mgr., Ph.D. (01.02.2025)
|
|
||
Povinná literatura: Pasch, M. a kol. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. Petty, Geoffrey. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál. Šebešová, P. ed. (2017). Proč a jak učit filosofii na středních školách? Antologie textů z německé didaktiky filosofie. Praha: Filozofická fakulta, Univerzita Karlova. Doporučená literatura: Davis, I. et al. (2018). The Palgrave Handbook Of Global Citizenschip and Education. Palgrave Macmillan. Kohák, E. (1993). Člověk, dobro a zlo. O smylu života v zrcadle dějin. Praha: Ježek. Mognin, J. P. (2022). Bláznivý den profesora Kanta. Praha: Pink Box. (Tato publikace je zde uvedena jako příklad edice Monáda, která vychází ve stejném nakladatelství. Každá kniha se věnuje jednomu filozofu a problému, který jej v dějinách myšlení proslavil.) Poslední úprava: Šíp Radim, doc. Mgr., Ph.D. (31.01.2025)
|
|
||
Základní informace a opora kurzu se nachází v Moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=17310 Poslední úprava: Ondráček Vojtěch, Mgr., Ph.D. (24.02.2025)
|
|
||
Přednáška je úzce propojena se seminářem. Základní podmínkou pro splnění předmětu je splnění úkolů v semináři tohoto předmětu. Známka bude generována na základě kvality odevzdáných úkolů. Poslední úprava: Šíp Radim, doc. Mgr., Ph.D. (31.01.2025)
|
|
||
Přednášková část: 1. blok výuky
2. blok výuky
3. blok výuky (v tomto bloku si vyučující vyhrazuje právo na částečnou změnu, která bude odvislá od případné spolupráce s hostem ve výuce)
Seminární část: Témata didaktických seminářů
Poslední úprava: Ondráček Vojtěch, Mgr., Ph.D. (24.02.2025)
|
|
||
Po absolvování předmětu studenti:
Poslední úprava: Šíp Radim, doc. Mgr., Ph.D. (01.02.2025)
|