|
|
|
||
Kurz povinné odborné praxe ve studijním programu Logopedie upevní pedagogické, psychologické, speciálně pedagogické a především odborné logopedické znalostí a dovedností studujících jejich ověřením praktickou aplikací. Povinné předměty odborné praxe jsou zařazeny do všech ročníků magisterského studijního programu tak, aby svým zaměřením umožňovaly systematické rozvíjení kompetencí studujících v oblasti logopedie. Obsah jednotlivých předmětů odborné praxe je provázán s předměty profilujícího základu, čímž umožňuje v souladu s filozofií celého programu systémově aplikovat osvojené znalosti a dovednosti vzhledem ke specifikům v edukaci jednotlivých věkových skupin klientů (raného a předškolního věku, školního věku, dospělého věku a seniorů).
Důraz je kladen na postupné zvyšování nároků na studující při praktických činnostech a úzkou vazbu na profil absolventa. Aktivity studujících jsou průběžně reflektovány. Jako evaluační nástroj formativního hodnocení je využíváno Portfolio odborné praxe.
Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Studující: · vhodně použije přístup k různým diagnostickým, poradenským a vzdělávacím činnostem v oblasti logopedické intervence poskytované dětem v raném a předškolním věku, · uvede důvody využití jednotlivých intervenčních přístupů. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 120 hodinám. Přímá výuka: · cvičení 48 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 24 hodin · zpracování seminárních úkolů a příprava na semináře 28 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem Výuka bude probíhat prezenční formou. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Studující vytvoří portfolio, v němž zachytí průběh odborné praxe. Materiály budou vloženy v Moodlu do příslušného kurzu. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5497-4. BENDOVÁ, P. a kol. Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého 2006. ISBN 80-244-1436-8. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál 2007. ISBN 978-80-7367-273-7 MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita 1995. ISBN 80-210-1070-3. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Předmět Logopedická praxe I vede studující k praktickému využití znalostí získaných ve studijních předmětech. Je zaměřen na specifickou problematiku v raném a předškolním a školním věku dětí a žáků s narušenou komunikační schopností. Praxe probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta oborové praxe. Studující se aktivně podílí na logopedické intervenci, je schopen interpretovat a obhájit zvolené postupy, metody, posloupnost, jenž v praxi aplikoval. Své působení a závěry z praxe zaznamenává do portfolia, v němž zachytí průběh odborné praxe. Rozpracování charakteristiky dětí, žáků, klientů, u nichž byla realizována logopedická intervence, zaznamenává průběh logopedické intervence. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|
|
||
Studující: · popíše diagnózy dětí s naarušenou komunikační schopností, se kterými se se v rámci praxe setkal, · charakterizuje diagnostické a terapeutické postupy u dětí předškolního věku, je schopen uvést aplikaci jednotlivých testů a diagnostických materiálů, · uvede příklady možností logopedické intervence u dětí s neurovývojovými jazykovými poruchami na logopedickém pracovišti.
Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (20.09.2024)
|