|
|
||
Předmět systémově završuje blok jednotlivých praxí, které student v průběhu magisterského studia absolvoval.
Oborová praxe souvislá probíhá ve speciálně pedagogických zařízeních, ve školách pro děti, žáky s narušenou komunikační schopností a se sluchovým postižením, ve školských poradenských zařízeních (SPC, PPP). Cílem je připravit studenta na provázení a podporu dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Změnit kvalitu jeho vědomí, konkrétně, více uvědomovaný přístup k sobě samému, k znevýhodněným osobám s postižením v oblasti komunikace a k osobám se speciálně vzdělávacími potřebami. Student se seznámí s možnostmi a důležitostí spolupráce odborníků, kteří zajišťují logopedickou a surdopedickou intervenci, ať již v rezortu školství, zdravotnictví či v sociální sféře.
Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (22.02.2025)
|
|
||
Souvislá oborová praxe probíhá formou přímé výuky. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (22.02.2025)
|
|
||
Student koná praxi ve vybraném školském zařízení pod supervizí určeného odborníka, který na daném pracovišti působí (školský logoped). O své pedagogické činnosti vede záznamy do portfolia. Součástí praxe je reflexe probíhající v procesu formativního hodnocení.
Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (22.02.2025)
|
|
||
Doporučená literatura: HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I. (2010) Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3070-7 MULLER,O a kol. (2001) Dítě se speciálními potřebami v běžné škole. Olomouc: UP. ISBN 80-244-0231-9 BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol. (2016) Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-255-0 On-line dostupné publikační záznamy: http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/ Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (22.02.2025)
|