|
|
|
||
Souvislá pedagogická praxe se realizuje se na středních školách a v vyšších ročnících víceletých gymnázií nebo doporučených školských zařízeních. Součástí této praxe bývá také samotný náslech. Student vybírá školu buď v místě svého bydliště, nebo ze seznamu fakultních škol, (který je pravidelně aktualizován příslušnou katedrou). Student je v přímém spojení se svým zavádějícím učitelem. Má tak možnost realizovat pedagogické situace, které uplatní ve své budoucí učitelské profesi. Student si vede pedagogické portfolio, do kterého sbírá výsledky práce žáků, podněty k hodnocení vlastní pedagogické činnosti, doporučenou literaturu pro samotnou praxi, portfolio složitých pedagogických situací a jejich možné řešení. Součástí tohoto deníku jsou také dvě audiovizuální nahrávky z jeho absolvovaných praktických hodin a jejich následní reflexe nejenom ze strany vyučujícího ale také ze strany dalších studentů, kteří se souvislé praxe účastní.
Continuous pedagogical practice is carried out at secondary schools and in higher grades of multi-year grammar schools or recommended school facilities. The listening itself is also a part of this practice. The student selects the school either in his / her place of residence or from the list of faculty schools (which is regularly updated by the relevant department). The student is in direct contact with his misleading teacher. He thus has the opportunity to implement pedagogical situations, which he will apply in his future teaching profession. The student maintains a pedagogical portfolio, in which he collects the results of students' work, suggestions for evaluating their own pedagogical activities, recommended literature for the practice itself, a portfolio of complex pedagogical situations and their possible solutions. The diary also includes two audiovisual recordings of his completed practical lessons and their subsequent reflections not only by the teacher but also by other students who participate in continuous practice.
Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (05.10.2020)
|
|
||
Souvislá pedagogická praxe umožňuje:
rozbory vyučovacího procesu a zadávaných úkolů s fakultními učiteli a oborovými didaktiky,
proces a produkt v hudební výchově – vokální činnosti, instrumentální činnosti, hudebně pohybové činnosti,
hodnocení a klasifikace hudebních činností žáků,
řešení výchovně vzdělávacích situací v procesu hudební výchovy,
práci se žáky se speciálními potřebami či mimořádně nadanými žáky,
seznámení s rámcově vzdělávacími programy jednotlivých typů škol a jejich následné promítnutí do tematických okruhů vyučovaného předmětu. Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.08.2019)
|
|
||
Absolvování praxe - odučit potřebné množství hodin, účast na povinných konzultacích, které vyučující vypisuje předem mailem nebo formou oznámení na nástěnce KHV, účast na vstupní konzultaci, kde vyučující podává veškeré informace k danému předmětu. V závěru praxe odevzdá student Dohodu o provedení práce, Po samostatném absolvování kurzu si studenti sami vygenerují certifikát, který potvrzuje úspěšné splnění podmínek kurzu a poté jej předloží vyučujícímu. Certifikát může sloužit studentům také jako doklad o absolvování, pokud tato školení požaduje škola, na které je student na praxi. Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Selčanová, Ph.D. (19.09.2 Rámcový vzdělávací program pro střední vzdělávání HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010. MAZÁČOVÁ, Nataša. Základní informace o obsahovém zaměření a organizaci pedagogických praxí ve studiu učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů 2. stupně základní školy a střední školy. NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN80-244-0171-1. PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Univerzita Karlova, 2002. Praha : Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4. PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. STARÝ, K.; LAUFKOVÁ,V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. Jak se učitelé učí: Cestou profesního rozvoje k dialogickému vyučování. Brno: MU 2016. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M. a kol. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnotící arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012.
Spruce, G. Teaching Music in Secondary Schools. London : Psychology Press, 2002. 233 pp. ISBN 0-415-26234-8. Evans, J. A practical guide to teaching music in the secondary school. Oxon : Routledge, 2009. ISBN 978-0-415-48258-5. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (05.10.2020)
|