|
|
|
||
Cílem předmětu je jednak ověření teoretických poznatků a dovedností z oborové didaktiky v prostředí gymnázií a středních odborných škol, a jednak rozvíjení klíčových kompetencí posluchačů (kompetence diagnostické a sebereflektivní, organizační a řídící, psychodidaktické a komunikační).
Souvislá praxe rozvíjí osvojené dovednosti a prohlubuje zkušenosti získané na základních školách v rámci předchozí souvislé praxi na ZŠ. Studenti praktikují pod vedením zkušených fakultních učitelů, hospitují na jejich hodinách, realizují vlastní výstupy, analyzují je. Průběžně reflektují pozitiva a negativa vlastních výstupů a učí se hledat alternativní přístupy k učebním činnostem ve vyučování cizím jazykům. Některé výstupy jsou nahrávány a následně analyzovány. Na závěr praxe studenti předkládají zprávy ve formě portfolií, v nichž shromažďují k praxi relevantní podklady, popisují průběh, formulují závěry z praxe a společně pak reflektují proběhlou praxi. Vzhledem ke zvýšené hodinové dotaci mohou studenti prodloužit své působení na škole v režimu tzv. doplňujícího učitele, který pod vedením fakultního učitele vyučuje a plní další úkoly spojené s běžnou výchovně vzdělávací činností učitele německého jazyka.
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (20.08.2019)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (23.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (27.10.2022)
|
|
||
Absolvování praxe probíhá v souladu s podmínkami určenými směrnicí. K zápočtu je nutno předložit portfolio s potvrzením o absolvování praxe na příslušné škole. Bližší informace obdrží studenti na prvním semináři. Zakončení předmětu: zápočet - 100% účast studenta na souvislé praxi (absenci je nutné nahradit po domluvě) - doporučující hodnocení studenta fakultním učitelem; - odevzdání portfolia studenta – (seznam aktivit a hodin slouží k doložení rozsahu, záznamy vybraných hospitací, přehled příprav hodin vlastní vyučovací činnosti, sebereflexe, vlastní poznatky – PŘÍNOSNÉ PRO MĚ, hodnocení učitelem, případně další přílohy – zpětná vazba od žáků, vybrané zdroje, přílohy (např. pracovní listy) apod.) – vzor portfolia libovolně upravujte dle svých potřeb; - účast na reflexi v termínu – 1 průběžná reflexe + 1 závěrečná reflexe jsou povinné; - splnění dalších úkolů zadaných vyučujícím praxe nebo fakultním učitelem; - zpracování a předložení všech požadovaných materiálů (přípravy, záznamy z hospitací, seznam prostudované odborné literatury a pedagogické dokumentace, záznamy z jednání předmětové komise, záznamy z dalších aktivit a akcí, do kterých se student zapojil) – pokud je relevantní. Portfolio je nutné odevzdat do 10.1.2025. Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (25.08.2024)
|
|
||
BAUSCH, K. u. Koll. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen: Francke Verlag, 1995.
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (27.10.2022)
|
|
||
Student hospituje ve výuce německého jazyka na vybrané střední škole. Během hospitací zpracovává podrobný hospitační záznam, který samostatně písemně reflektuje a poté diskutuje v semináři s dalšími studenty. Tvoří přípravy a vede samostatně výuku německého jazyka. Každou odhospitovanou i vyučovanou hodinu reflektuje s provázejícím učitelem a vedoucím praxe. Vykonává další činnosti spojené s výkonem práce učitele (asitence při dozorech, příprava projektů, asistence při přípravě materiálů, účast na poradách, zahraničních projektech apod.). Student dále rozšiřuje své didaktické portfolio. Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
Studující:
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (23.09.2024)
|