|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (23.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (04.09.2020)
Základní povinná literatura: TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris: CLE International, 2006. BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018 (2e edition). (NOVÉ) DEFAYS, J.-M., Enseigner le français le étrangère et seconde. Bruxelles: Mardaga, 2019.
Základní literatura k práci v semináři (Analyse VIDEO): DAILL, E., STIRMAN, M., Écrit et gestion du tableau. Paris: Hachette FLE, 2015 DAILL, E., STIRMAN, M., Oral et gestion du tableau. Paris: Hachette FLE, 2017
Doplňková literatura/základní dikumenty: (NOVÉ) DOMINÉ, G., Les TICE en classe, mode d'emploi. Paris: ESF Editeur, 2017. (NOVÉ) ROUSSEL, S., GAONAC'H, D., L'apprentissage des langues. Paris: Retz, 2017. Řada „Techniques et pratiques de classe“. Paris: CLE International. (coll.) Conseil de l’Europe Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. (coll.) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin, 2005.
CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (05.01.2021)
Aktivní účast na výuce a v seminární části kurzu v on-line formě, max. 3 absence za semestr. Zpracování úkolů zadaných vyučujícím během semestru včetně práce s IT nástroji. On-line test základních znalostí z oblasti úvodu do didaktiky FLE (min. 70% úspěšnost). Ústní pohovor v návaznosti na vykonaném testu, reflexe zpracovaných úkolů. Max. 3 pokusy na test i ústní část |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (13.09.2020)
Týden 1 a 2: Didaktika FLE a její definice, kontext výuky FLE, základní pojmy (apprentissage, acquisition, FLE, FLM, FLS aj.). Videoanalýza části hodiny. Výukový ICT nástroj – learnignapps.org (1) Týden 3 a 4: Učitel francouzského jazyka (kompetence, strategie, role, přístupy). Videoanalýza části hodiny. Výukový nástroj – tištěné médium. Týden 5: Jazyková třída, pedagogický prostor v kontextu výuky FLE. Analýza reálných tříd (foto). Výukový ICT nástroj – padlet.com Týden 6 a 7: Žák, student v kontextu výuky FLE (učební styly a strategie, specifika jednotlivých stupňů). Videoanalýza části hodiny. Výukový ICT nástroj – kahoot.com, quizlet.com Týden 8 a 9: Historie a současnost metod a metodologických směrů. Výukový nástroj – vizuální podklady (plakáty, obrázky). Týden 10: Zdroje výuky FLE, učebnice. Analýza současných setů učebnic. Výukový ICT nástroj – learnignapps.org (2) Týden 11 a 12: Evaluace a SERRJ. Výukový ICT nástroj – socrative.com Týden 13: Záverečné shrnutí, (auto)evaluace, výhled na další semestry, informace o praxích |