|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (30.11.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (30.12.2021)
Povinná literatura: FULKOVÁ, Marie, Lucie HAJDUŠKOVÁ, Vladimíra SEHNALÍKOVÁ. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha: PedF UK, Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze, Galerie Rudofiinum, 2012. ISBN 978-80-7290-535-5. ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Muzejní edukace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3003-4. KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době: vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha: Argo, 2000. ISBN 80-7035-155-1. Doporučená literatura: FULKOVÁ, Marie a kol. Galerijní a muzejní edukace 2: umění a kultura ve školním kontextu: učení z umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v letech 2012 a 2013. Praha: PedF UK, Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze, Galerie Rudofiinum, 2013. ISBN 978-80-7290-700-7. HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění: poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách. Brno: CERM, 1998. ISBN 80-7204-084-7. FULKOVÁ, Marie. Výtvarná výchova – návod k použití. In: SLAVÍK, Jan, Vladimír CHRZ a Stanislav ŠTECH. Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum, 2013, s. 376–397. ISBN 978-80-246-2335-1.
Edukační programy NG, UPM, Galerie Rudolfinum (dostupné na KVV PedF UK) Časopisy: IJETA, IJADE |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (30.12.2021)
Obsah: 1.–4. Socio-kulturní pole a výtvarný/kulturní artefakt. Obraz jako text a jeho kódování, obrazový diskurs a kulturní/vzdělávací instituce. Vazba na RVP, oblast Umění a kultura |