PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Praktika z projektového managementu II - OPND3D043A
Anglický název: Practice in project management II
Zajišťuje: Katedra dějin a didaktiky dějepisu (41-KDDD)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Vít Vlnas, Ph.D.
Mgr. Kateřina Sládková
Mgr. Lucie Štůlová Vobořilová
Anotace
Kurz je zaměřen na rozvoj profesních kompetencí studentů v oblasti projektového managementu. Obsahově i metodicky navazuje na Praktika z projektového managementu I. Úkolem každého studenta/studentského týmu bude v rámci Praktik z projektového managementu II vytvořit a prezentovat projektový záměr připravený pro potřeby vybrané kulturní instituce (např. návrh edukačního programu, didaktických materiálů či pomůcek). Práce bude v rámci semináře průběžně reflektovaná a po skončení projektu zhodnocena nejen z hlediska úspěšnosti projektového záměru (např. dosažení cílů projektu, míra zájmu cílové skupiny, zpětná vazba ze strany partnerů), ale také z hlediska kvality týmové spolupráce studentů a jejich individuálního rozvoje. Studenti budou průběh a výsledky projektů konzultovat a reflektovat nejen s vyučujícími a mezi sebou, ale také s kurátory, lektory a dalšími odborníky z profesní komunity. Vzhledem k autentickému zapojení cílových skupin budou studenti rovněž rozvíjet své popularizační a pedagogické dovednosti.
Poslední úprava: Sládková Kateřina, Mgr. (11.09.2024)
Cíl předmětu

Cílem semináře je seznámení s PR a marketingem vybraných kulturních institucí a reflektovaná tvorba komplexního projektového záměru.

Poslední úprava: Sládková Kateřina, Mgr. (11.09.2024)
Literatura

Povinná literatura

JOHNOVÁ, Radka, Marketing kulturního dědictví a umění, Praha: Grada 2008. ISBN 978-80-245-1276-1

SCHEP, Mark - KINTZ, Pauline. Guiding is a profession. Amsterdam, Rijksmuseum 2017.

Doporučená literatura

AUSTIN, David, FOLTÝN, Dušan a Hana HAVLŮJOVÁ, ed. Kulturní dědictví a udržitelný rozvoj místních komunit: Cultural heritage and sustainable development of local communities. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-729-8.

BÁRTA, Jiří, Strategické plánování pro neziskové organizace. Jak rozhodovat o budoucnosti vaší organizace, Praha: NROS 1997. ISBN 80-902302-0-2.

BLACK, Graham. The Engaging Museum: developing Museums for Visitor Involvement. Oxon: Routledge, 2005. ISBN 978-0415345576.

BRABCOVÁ, Alexandra, ed. Brána muzea otevřená: průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea. Náchod: Juko, 2003. ISBN 80-86213-28-5.

BROUKAL, Petr, Fundraising pro neziskové organizace, Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2.

JOHNOVÁ, Radka. Marketing umění a kulturního dědictví. Pro magisterské navazující studium oboru Arts Management. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1291-4.

KESNER, Ladislav, Marketing a management muzeí a památek, Praha: Grada 2005. ISBN 80-247-1104-4.

KOLAJOVÁ, Lenka, Týmová spolupráce. Jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků, Praha: Grada 2006. ISBN  80-247-1764-6.

SVOZILOVÁ, Alena, Projektový management,  Praha: Grada 2006. ISBN 80-247-1501-5.

ŠOBÁŇOVÁ, Petra: Edukační potenciál muzea. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3034-8.

WOOLF, Felicity. Partnerships for learning: A guide to evaluating arts education projects [online]. Londýn: Arts Council England, 2004, [cit. 2021-09-01]. ISBN 0-7287-0791-8. Dostupné z: https://southeastmuseums.org/wp-content/uploads/PDF/Arts_Council___evaluation_Felicity_Wolf.pdf.

Poslední úprava: Sládková Kateřina, Mgr. (26.11.2021)
Sylabus

Obsah:

1.     Dotační příležitosti a příprava žádosti o dotaci

2.     PR a marketirng kulturní institucí

3.     PR a marketirng kulturní institucí - exkurze

4.     Designové myšlení, příprava projektového záměru

5.     Prezentace projektu

6.     Reflexe a zhodnocení projektového záměru a týmové spolupráce, resp. individuálního pokroku

Poslední úprava: Sládková Kateřina, Mgr. (11.09.2024)
Výsledky učení

Studenti popíší základní principy marketingové komunikace.

Studenti aplikují představené metody (např. designové myšlení) při tvorbě projektů.

Studenti vytvoří projektový záměr pro vybranou kulturní instituci.

Poslední úprava: Sládková Kateřina, Mgr. (11.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK