|
|
|
||
Kurz je zaměřen na rozvoj profesních kompetencí studentů v oblasti projektového managementu. Obsahově i metodicky navazuje na Praktika z projektového managementu I. Úkolem každého studenta/studentského týmu bude v rámci Praktik z projektového managementu II vytvořit a prezentovat projektový záměr připravený pro potřeby vybrané kulturní instituce (např. návrh edukačního programu, didaktických materiálů či pomůcek). Práce bude v rámci semináře průběžně reflektovaná a po skončení projektu zhodnocena nejen z hlediska úspěšnosti projektového záměru (např. dosažení cílů projektu, míra zájmu cílové skupiny, zpětná vazba ze strany partnerů), ale také z hlediska kvality týmové spolupráce studentů a jejich individuálního rozvoje. Studenti budou průběh a výsledky projektů konzultovat a reflektovat nejen s vyučujícími a mezi sebou, ale také s kurátory, lektory a dalšími odborníky z profesní komunity. Vzhledem k autentickému zapojení cílových skupin budou studenti rovněž rozvíjet své popularizační a pedagogické dovednosti. Poslední úprava: Sládková Kateřina, Mgr. (11.09.2024)
|
|
||
Cílem semináře je seznámení s PR a marketingem vybraných kulturních institucí a reflektovaná tvorba komplexního projektového záměru. Poslední úprava: Sládková Kateřina, Mgr. (11.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura JOHNOVÁ, Radka, Marketing kulturního dědictví a umění, Praha: Grada 2008. ISBN 978-80-245-1276-1 SCHEP, Mark - KINTZ, Pauline. Guiding is a profession. Amsterdam, Rijksmuseum 2017. Doporučená literatura AUSTIN, David, FOLTÝN, Dušan a Hana HAVLŮJOVÁ, ed. Kulturní dědictví a udržitelný rozvoj místních komunit: Cultural heritage and sustainable development of local communities. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-729-8. BÁRTA, Jiří, Strategické plánování pro neziskové organizace. Jak rozhodovat o budoucnosti vaší organizace, Praha: NROS 1997. ISBN 80-902302-0-2. BLACK, Graham. The Engaging Museum: developing Museums for Visitor Involvement. Oxon: Routledge, 2005. ISBN 978-0415345576. BRABCOVÁ, Alexandra, ed. Brána muzea otevřená: průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea. Náchod: Juko, 2003. ISBN 80-86213-28-5. BROUKAL, Petr, Fundraising pro neziskové organizace, Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2. JOHNOVÁ, Radka. Marketing umění a kulturního dědictví. Pro magisterské navazující studium oboru Arts Management. Praha: Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1291-4. KESNER, Ladislav, Marketing a management muzeí a památek, Praha: Grada 2005. ISBN 80-247-1104-4. KOLAJOVÁ, Lenka, Týmová spolupráce. Jak efektivně vést tým pro dosažení nejlepších výsledků, Praha: Grada 2006. ISBN 80-247-1764-6. SVOZILOVÁ, Alena, Projektový management, Praha: Grada 2006. ISBN 80-247-1501-5. ŠOBÁŇOVÁ, Petra: Edukační potenciál muzea. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3034-8. WOOLF, Felicity. Partnerships for learning: A guide to evaluating arts education projects [online]. Londýn: Arts Council England, 2004, [cit. 2021-09-01]. ISBN 0-7287-0791-8. Dostupné z: https://southeastmuseums.org/wp-content/uploads/PDF/Arts_Council___evaluation_Felicity_Wolf.pdf. Poslední úprava: Sládková Kateřina, Mgr. (26.11.2021)
|
|
||
Obsah: 1. Dotační příležitosti a příprava žádosti o dotaci 2. PR a marketirng kulturní institucí 3. PR a marketirng kulturní institucí - exkurze 4. Designové myšlení, příprava projektového záměru 5. Prezentace projektu 6. Reflexe a zhodnocení projektového záměru a týmové spolupráce, resp. individuálního pokroku Poslední úprava: Sládková Kateřina, Mgr. (11.09.2024)
|
|
||
Studenti popíší základní principy marketingové komunikace. Studenti aplikují představené metody (např. designové myšlení) při tvorbě projektů. Studenti vytvoří projektový záměr pro vybranou kulturní instituci. Poslední úprava: Sládková Kateřina, Mgr. (11.09.2024)
|