Poslední úprava: PhDr. Iva Beránková (29.09.2020)
Doporučená literatura:
-
Milena BARTLOVÁ, Tajemství katedrál a jiné tajné historky, in: Pop history. O historické věrohodnosti románů, filmů, komiksů a počítačových her, táž, Praha 2003, s. 131-140.
-
Zdeněk BENEŠ, Moderní a soudobé dějiny - jejich výuka a edukace jimi, in:. Základní problémy studia moderních a soudobých dějin, Jana Čechurová - Jan Randák, Praha 2014, s. 185-202.
-
Dylan WILIAM - Siobhán LEAHYOVÁ, Základy formativního hodnocení, Praha 2015.
-
Umberto ECO, Skeptikové a těšitelé, Praha 2007.
-
Marc FERRO, Jak se vyprávějí dějiny dětem po celém světě, Praha 2019.
-
Marc FERRO, Tabu dějin, Praha 2010.
-
Paul GINNIS, Efektivní výukové nástroje pro učitele, Praha 2019.
-
Hana HAVLŮJOVÁ - Jaroslav NAJBRT, Paměť a projektové vyučování v dějepise. Praha 2014.
-
Hana HAVLŮJOVÁ - Jaroslav NAJBRT, Hledání nového konsensu. Učíme dějepis ve veřejném zájmu? Historie – Otázky – Problémy 10/2018, 15-31.
-
Yuval N. HARARI, Sapiens. Úchvatný příběh dějin lidstva, Praha 2013.
-
Yuval N. HARARI, 21 lekcí pro 21. století, Praha 2019.
-
Carl HENDRICK - Robin MACPHERSON, Co funguje ve třídě? Praha 2019.
-
Milan KRATOCHVÍL, Metafora stromu ako model didaktiky dejepisu, Bratislava 2019.
-
Josef MÄRC a kol., Dějepisné výzvy mezioborovým vztahům. Stupínek, jeviště, plátno. Studia historica didactica 1, Ústí nad Labem 2010.
-
Josef MÄRC a kol., Mystifikace školního dějepisu. Studia historica didactica 2, Ústí nad Labem 2014.
-
Jiří MAREŠ, Etická dilemata učitelů dějepisu aneb jak vyučovat o kontroverzních obdobích dějin? Historie – Otázky – Problémy 2/2017, s. 36-56
-
Jaroslav PINKAS, Hodnoty a hodnocení v dějepise. Historie – Otázky – Problémy. 2/2017, s. 57–71.
-
Zdeněk POLÁCH, Stolní hry v historii, historie ve stolních hrách. Od Senetu po Labyrinth, Dějiny a současnost 7/2020, s. 10-13 (Dějepis pro dobu postfaktickou)
-
Peter SEIXAS - Tom MORTON,The Big Six Historical Thinking Concepts, Toronto 2012.
-
Jiří ŠUBRT - Jiří VINOPAL a kol., Historické vědomí obyvatel České republiky perspektivou sociologického výzkumu, Praha 2013.
-
Scott M. WARING - Richard HARTSHORNE, Conducting Authentic Historical Inquiry. Engaging Learners with Sources and Emerging Technologies, New York 2020.
|