|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D. (31.08.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D. (31.08.2021)
Studenti si osvojí techniky analýzy filmu jako historického pramene, seznámí se se škálou využití filmu při výuce dějepisu od pravěku po soudobé dějiny a s možnostmi kombinovat film s jinými historickými prameny. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D. (31.08.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D. (31.08.2021)
Literatura: ČINÁTL, Kamil – PINKAS, Jaroslav a kol.: Dějiny ve filmu. Film ve výuce dějepisu. ÚSTR, Praha: 2014, 249 s. KOPAL, Petr: „Český Herodotos“ v po-literárním světě. Historici a film (Koláž). In: Od knížat ke králům. Sborník u příležitosti 60. narozenin Josefa Žemličky. NLN, Praha 2007, s. 546–560 KOPAL, Petr: Návraty (ne)dávných dějin v českých filmech po roce 1989. In: KOPAL, Petr – PTÁČEK, Luboš (eds.): Film a dějiny 6. Postkomunismus: Proměny českého historického filmu po roce 1989. Casablanca – ÚSTR, Praha 2017. MARCUS, Alan S., et al.: Teaching history with film: Strategies for secondary social studies. Routledge, 2018. MARCUS, Alan S. (ed.): Celluloid blackboard: Teaching history with film. IAP, 2006. PINKAS, Jaroslav: Reprezentace každodennosti tzv. normalizace v didaktické praxi. In: KOPAL, Petr (ed.): Film a dějiny 4: normalizace. Casablanca – ÚSTR, Praha 2014, s. 585–604. PINKAS, Jaroslav: Svazáci a páskové – „jiná“ padesátá léta. In: PAŽOUT, Jaroslav (ed.). Každodenní život v Československu 1945/48–1989. Technická univerzita Liberec – ÚSTR, Liberec – Praha 2015, s. 194–215. ŠTĚPÁNEK, Kamil: Hraný historický film jako podnět oborově didaktického výzkumu. In: Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity : řada společenských věd / Brno : Masarykova univerzita Roč. 26, č. 2 (2012), s. 349-357. TYALOR, Richard: Filmová propaganda. Sovětské Rusko a nacistické Německo. Academia, Praha 2016, s. 367–379. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D. (31.08.2021)
Pokud bude výuka probíhat distančně, bude hlavní metodou výuky práce v digitálním prostředí. Budeme využívat Google disk na kterém budou uložené materiály k analýze v seminářích a komunikační paltformou bude Meet Hangouts. Pokud situace umožní prezenční výuku, bude hlavním formou výuky prezentace výukových materiálů přes dataprojektor a následná diskuse o těchto materiálech. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D. (31.08.2021)
Sylabus
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D. (31.08.2021)
- KZ. Studenti odevzdají písemnou práci, nad níž je pak vedena rozprava. Struktura práce je upřesněna v první hodině předmětu |