Poslední úprava: PhDr. Iva Beránková (21.05.2019)
Recommended literature:
GRACOVÁ, Blažena - LABISCHOVÁ, Denisa: Příručka ke studiu didaktiky dějepisu, Ostrava 2008
ČINÁTL, Kamil - PINKAS, Jaroslav: Dějiny ve filmu. Film ve výuce dějepisu, Praha 2014. Dostupné online http://www.dejepis21.cz/metodika-pouziti-av-materialu
HAVLŮJOVÁ, Hana - NAJBERT, Jaroslav. Paměť a projektové vyučování v dějepise. Praha 2014. Dostupné online http://www.dejepis21.cz/metodika-projektove-vyuky
HAVLŮJOVÁ, Hana - NAJBERT, Jaroslav. Proměna cílů historického vzdělávání v časech nových médií, in: Jaroslav Najbert (ed.) Promýšlet dějepis v 21. století. Digitální aplikace pro práci s prameny HistoryLab.cz. Praha 2017. Dostupné online https://historylab.cz/metodika/kapitola/ucebnice-a-historicke-vzdelavani-pro-21-stoleti/promena-cilu-historickeho-vzdelavani-v-case-novych-medii
HAVLŮJOVÁ, Hana; NAJBERT, Jaroslav. Hledání nového konsensu: Učíme dějepis ve veřejném zájmu?. Historie–Otázky–Problémy (History, Issues, Problems), 2018, 10.1: 15-31., dostupné online: https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/104529
LABISCHOVÁ, Denisa. Co si uchováme v paměti?: empirický výzkum historického vědomí. Ostravská univerzita v Ostravě, 2013.
STRADLING, Robert: Multiperspektivita ve vyučování dějepisu: příručka pro učitele, MŠMT, Praha 2003, dostupné online: http://www.msmt.cz/file/35899
Internet resources:
http://dejepis21.cz/didaktika
www.moderni-dejiny.cz
www.nasinebocizi.cz