|
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Distanční výuka bude probíhat pomocí Moodle (https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=10359) a Google Meet. Studenti budou vyrozuměni vyučující e-mailem. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Literatura BRABCOVÁ, A. (ed.), Brána muzea otevřena. Průvodce na cestě muzea k lidem a lidi do muzea, Náchod: Juko, 2003. ISBN 80-86213-28-5. HAVLŮJOVÁ, H. – HUDEC, P. – INDROVÁ, M. – JORDÁNOVÁ, K. a kol., Památky nás baví 5. Objevujeme kulturní dědictví bez bariér, Metodika tvorby, realizace a hodnocení kvality edukačních programů v oblasti péče o kulturnídědictví pro účastníky se speciálními vzdělávacími potřebami, Praha: Národní památkový ústav, 2015. ISBN 978-80-906167-0-7. HAVLŮJOVÁ, H. – CHARVÁTOVÁ, K. – INDROVÁ, M. – KLAPKO, D. a kol., Památky nás baví 3. Potenciál kulturního dědictví pro vysokoškolské a další vzdělávání pedagogů. Metodika tvorby, realizace a hodnocení kvalit edukačních programů v oblasti péče o kulturní dědictví pro sekundární vzdělávání, Praha: Národní památkový ústav, 2015. ISBN 978-80-905631-8-6. HAVLŮJOVÁ, H. – INDROVÁ, M. – SVOBODA, P. a kol., Památky nás baví 4. Kulturní dědictví jako příležitost pro učení všech generací. Metodika tvorby, realizace a hodnocení kvality edukačních programů v oblasti péče o kulturní dědictví pro neformální a informální učení, Praha: Národní památkový ústav, 2015. ISBN 978-80-905631-9-3. MIKEŠOVÁ, V. – OPATRNÁ, M. a kol., Edukace a prezentace archeologického kulturního dědictví. Certifikovaná metodika, 2014 [online]. Dostupné z: http://www.archeologienadosah.cz/sites/default/files/naki/metodika_edukace_a_prezentace_archeologickeho_kulturniho_dedictvi.pdf. PTÁČEK, L. – RŮŽIČKA T. (edd.), .), Jak pře(d)kládat svět: Základy dobré interpretace, Brno: Nadace partnerství, 2012. ISBN 978-80-904018-5-4. Interpretace místního dědictví: příručka pro plánování a tvorbu prezentací místních zajímavostí. Vyd. 1. Brno: Nadace Partnerství, 2004. 88 s. Metody komunitního rozvoje. ISBN 80-239-2068-5. Strauss, Anselm L. a Corbin, Juliet. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Vyd. 1. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. 196 s. SCAN; 2. ISBN 80-85834-60-X. ŠOBÁŇOVÁ, Petra: Edukační potenciál muzea. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3034-8. Tošner, Jiří a Sozanská, Olga. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Vyd. 2. Praha: Portál, 2006,149 s. ISBN 80-7367-178-6. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Přednášky, semináře, odborné exkurze, seminární práce, konzultace a distanční formy vzdělávání (Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=10359). |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Povinná 80% docházka na seminární výuku; seminární práce |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Entnerová, DiS. (07.09.2021)
Sylabus 1. Potenciál kulturního dědictví pro celoživotní učení 2. Návštěvnické výzkumy – české i zahraniční zkušenosti 3. Návštěvníci se speciálními vzdělávacími potřebami – od integrace k inkluzi 4. Dobrovolnictví a komunitní spolupráce – české i zahraniční zkušenosti 5. Tvorba a vyhodnocování interpretačních strategií 6. Scénář interpretace (naučná stezka, průvodcovský sylabus, výstava) 7. Tvorba a vyhodnocování edukačních koncepcí a programů 8. Tvorba didaktických materiálů pro neformální a informální učení
|