PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Čtení s porozuměním - OPNC4C105C
Anglický název: Comprehensive Reading
Zajišťuje: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Lucie Strejčková, DiS. (10.01.2022)
Čtení jako základní receptivní komunikativní dovednost, funkční negramotnost, sekundární negramotnost. Metody učitelovy práce s žáky mladšího školního věku při rozvíjení dovednosti čtení s porozuměním. Tvorba učebních materiálů ke čtení s porozuměním na 1. st. ZŠ.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Lucie Strejčková, DiS. (10.01.2022)

Odborná literatura:

Didaktické studie I. Kapitoly z moderní didaktiky českého jazyka. Praha: PedF UK 2004, ed. Eva Hájková.

KRAMPOVÁ, I. a kol. Netradiční úlohy aneb Čteme s porozuměním. Praha: ÚIV 2021.

STRAKOVÁ, J. a kol. Vědomosti a dovednosti pro život: čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost patnáctiletých žáků v zemích OECD. Praha: ÚIV 2002.

ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha: Karolinum 1999.

ŠUP, R. Učíme se číst s porozuměním: pro žáky 2. až 5. ročníků základní a obecné školy. Praha 2001.

Úlohy pro měření čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti. Praha: ÚIV 2000.

Výsledky českých žáků v mezinárodních výzkumech 1995 - 2000. Praha: ÚIV 2002.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Lucie Strejčková, DiS. (10.01.2022)
Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích a průběžné plnění úkolů v něm zadaných.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK