|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Renata Pípalová, CSc. (28.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Renata Pípalová, CSc. (07.02.2023)
Zkouška je organizována třikrát za akademický rok - v lednu, v květnu a v září. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Renata Pípalová, CSc. (26.01.2023)
BURGESS, Anthony. English Literature: A Survey for Students. New ed. London: Longman, 1974. ISBN 0-582-55224-9. CRYSTAL, David. The Cambridge Encyclopedia of the English Language, Cambridge: Cambridge University Press, 1995. ISBN 0-521-40179-8. GREENBAUM, Sydney, QUIRK, Randolph. A Student’s Grammar of the English Language. Harlow: Longman, 1990. ISBN 0-582-05971-2. DAWSON, Ashley. The Routledge Concise History of Twentieth-Century British Literature. London and New York: Routledge, 2013. ISBN 978-0415572460. HALLIDAY, Michael. A. K., HASAN, Ruqaiya. Language, Context, and Text: Aspects of Language in a Social-Semiotic Perspective. Oxford: Oxford University Press, 1985. ISBN:0-19-437154-9. MULLANEY, Julie. Postcolonial Literatures in Context. Continuum Books, 2010. ISBN 978-1-8470-6337-3. PEPRNÍK, Jaroslav. English Lexicology. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 80-244-0265-3. RULAND, Richard, BRADBURY, Malcolm. From Puritanism to Postmodernism. New York: Viking Penguin, 1991. ISBN 978-0140144352. YOUNG, Robert J. Postcolonialism: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 2003. ISBN 978-0-19-280182-1. YULE, George. Pragmatics. Oxford: Oxford University Press, 2002. 978-0194372077. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (28.01.2023)
Klauzura je písemnou zkouškou a skládá se ze dvou relativně autonomních částí, literární a lingvistické. Adept skládá každou část jiný den a má vždy k dispozici čtyři hodiny času. Výsledné hodnocení je pak společné a vychází z obou dílčích hodnocení. V případě, že adept u jedné části neuspěje, skládá jen neúspěšnou část znovu. Každý student má úhrnem tři pokusy na složení Klauzury (obě části se počítají jako jeden pokus, popřípadě opakování jedné nebo obou části se počítá jako další pokus). Lingvistická část klauzury prověřuje vědomosti a analytické dovednosti získané ve všech povinných lingvistických kurzech během bakalářského a magisterského studia, jakož i dosažení praktických formulačních dovedností na úrovni C2 Společného evropského referenčního rámce. Vychází z ukázky autentického vzorku textu velikosti přibližně poloviny standardní stránky A4. Očekává se samostatná komplexní analýza ukázky z hlediska všech povinných lingvistických disciplín zejména s ohledem na vyznačenou povinnou pasáž/povinné pasáže, přičemž pozornost věnovaná langovým a parolovým disciplínám má být vyvážená. Výstup má podobu souvislého odborného pojednání či eseje. Hodnocení bere v úvahu relevantnost, reprezentativnost, rozmanitost a náročnost výběru jevů z každé disciplíny, adekvátní použití terminologie, mnohaaspektovou analýzu povinné části, celkovou kvalitu a hloubku analýzy odborné, schopnost náležitě jevy či tendence popsat a zjištění/tendence interpretovat. Součástí hodnocení je formulační úroveň analýzy. V literární části si student si volí jedno téma ze dvou nabízených, pro svou argumentaci využívá odkazy na anglicky psanou literaturu, se kterou se během svého studia seznámil v rámci literárních kurzů, případně kterou sám přečetl mimo seznam povinné četby. I v této části je požadována jazyková a formulační úroveň C2 dle CEFR. Hodnotí se faktická správnost, relevantnost příkladů, koherentnost a logická struktura argumentace, adekvátní použití terminologie, schopnost analytického přístupu k literárnímu textu a jeho následné interpretace, a schopnost vyvození smysdluplného závěru práce v návaznosti na předcházející argumentaci. Součástí hodnocení je formulační úroveň analýzy. |