|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. (02.02.2022)
samostudium literatury (12 hodin), práce se studijními materiály (25 hodin), plnění průběžných úkolů (30 hodin), příprava na zkoušku a zkouška (20 hodin) |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (31.01.2022)
Základní literatura: RICHARDS, Jack C.; RODGERS, Theodore S. Approaches and methods in language teaching. Cambridge University Press, 2014. (vybrané kapitoly) Rozšiřující literatura: ASHER, J.: Learning Another Language Through Actions. Los Gatos: Sky Oaks Productions, Inc., 2003. KRASHEN, S.; TERRELL, T.: The Natural Approach: Language Acquisition in the Classroom. Hemel Hempstead: Prentice Hall Europe, 1988. Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond methods: macro-strategies for language teaching. New Haven: Yale University Press. ISBN: 0-300-09573-2. KUMARAVADIVELU, B. Understanding Language Teaching: From Method to Postmethod. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2005. (selected chapters) Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching. Oxford: OUP. ISBN: 978-019-4355-742. LARSEN-FREEMAN, D.; ANDERSON, M. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: OUP, 2011. SKEHAN, P. A. Cognitive Approach to Language Learning. Oxford: Oxford University Press, 1998. HOWATT, A. P. R., WIDDOWSON, H. G.: History of English Language Teaching, Oxford: Oxford University Press, 2004. Van den Branden, K. (2006). Task-based language education: From theory to practice. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN: 13 978-0-521-68952-6. Williams, M., & Burden, R. L. (1997). Psychology for language teachers: a social constructivist approach. New York: Cambridge University Press. ISBN: 978-0-521-49880-7. WILLIS, J.: A Framework for Task-Based Learning. Harlow: Longman, 1996. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (17.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D. (09.02.2023)
1. Docházka (ne více než jedna zameškaná hodina), aktivní účast, účast na SWOP-SHOPu. 2. Navržené a během pedagogické praxe pilotované aktivity (GTM-DM-ALM-TPR) + jejich případné "hodnocení"/AAA 3. Povinná četba: - Seznam relevantních klíčových slov spojených s jednotlivými metodami/přístupy. - Vytvoření pozorovacího archu pro každou metodu/přístup na základě povinné četby. 4. Microteaching (15 min, individuálně NEBO ve dvojicích): a - ukázka toho, jak vypadá jedna z metod/přístupů v praxi (to nejlepší z metody, její inspirace), zaměřená na žáky nižšího nebo vyššího stupně gymnázia (komunikační kompetence A2-B1 - Zašlete mi svou přípravu na MT dva dny před výukou e-mailem. Váš micro-teaching bude demonstrovat zvolenou metodu. Výborná prezentace zahrnuje správné používání angličtiny, splňuje zásady a používá techniky, které jsou pro danou metodu/přístup typické, a je originální. 5. Portfolio, vlastní eklektický přístup/metoda, časová osa (komentovaná) Vaše portfolio bude obsahovat: - vaši přípravu na micro-teaching (plán hodiny, materiály) - vaši sebereflexi micro-teaching-u založenou na teorii, praktických zkušenostech a zpětné vazbě, kterou jste získali z pozorovacích listů vašich kolegů. - vaše aktivity pilotované během pedagogické praxe + jejich hodnocení/reflexi (AAA) + - seznam klíčových slov spojených s jednotlivými metodami/postupy - vyplněné pozorovací archy pro každou metodu/přístup Každý pozorovací arch odráží teorii studované metody/přístupu. Žádné důležité rysy nejsou vynechány. Pozorovací arch by vám měl pomoci porozumět v seminářích žitým zkušenostem, propojit každou část prezentace vašeho kolegy s teorií a správnou terminologií. Při tvorbě pozorovacího archu se uplatňují nejméně tři různé způsoby zpracování. + - Vlastní eklektický přístup - Originální časová osa zachycující vývoj východisek, metod/přístupů a cílů ELT (komentovaná). Po kompletním splnění výše uvedených úkolů bude následovat závěrečný ústní pohovor: 6. Ústní zkouška (ve dvojicích) Ústní pohovor: Výborný výkon prokazuje znalost všech probíraných metod a přístupů, porozumění jejich podobnostem a rozdílům, schopnost porovnat a porovnávat jejich různé aspekty, základní znalost jejich historie, pochopení jejich vztahu k teoriím jazyka a teoriím učení, porozumění tomu, jaký vliv měly na současnou výuku jazyků, a povědomí o tom, jaký vliv mají na vás jako budoucího učitele angličtiny. Zatímco váš kolega hovoří, vy pozorně posloucháte, můžete si dělat poznámky a poté budete klást otázky, které budou teoreticky v souladu s metodou/postupem a které se budou týkat jeho nezmíněných aspektů. Zkouška: tři pokusy
|