|
|
|
||
Seminář si klade za cíl rozvíjet interpretační schopnosti posluchačů v této specifické oblasti a pěstovat u studentů vnímání čtenářství jako celoživotního postoje člověka.
Studenti analyzují vybranou literaturu pro děti předškolního věku a reflektují výběr literatury vhodný pro práci s knihou v mateřské škole.
Seminář je realizován prostřednictvím konstruktivistických metod výuky.
Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (05.02.2020)
|
|
||
Výuka bude probíhat za současné epidemiologické situace online, a to prostřednictvím platformy ZOOM, odkaz zde:
Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (12.02.2021)
|
|
||
Lederbuchová, L. Průvodce literárním dílem (výkladový slovní základních pojmů literární teorie). Jinočany: H&H, 2002. Lepilová, K. Cesty ke čtenářství. Vyprávějte si s námi. Brno: Edika, 2014. Mandys, P. a kol. 2x101 knih pro děti a mládež. Praha: Albatros, 2013. Peterka, J. Teorie literatury pro učitele. Mercury Music & Entertainment: Úvaly, 2007. Tomášková, I. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Praha: Portál, 2015. VALENTA, Petr, Zdeněk BROM a Irena KELLEROVÁ. Mediální činnosti v předškolním a mladším školním věku. Praha: Raabe, [2016]. ISBN 978-80-7496-222-6. Vyskočilová, Z. Literatura a média. České Budějovice: Tomáš Halama, 2013. Woolfová, M. Čtenáři, vrať se. Host, 2020.
Další doporučená literatura: Chaloupka, O. Rodina a počátky dětského čtenářství. Praha: Victoria Publishing, 1995. Singer, D. & Singer, J. (Eds.), Handbook of children and the media. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2001. Trávníček, J. Vyprávěj mi něco (jak si děti osvojují příběhy). Praha: Paseka, 2007. Bryman, A. The Disneyization of Society. London: Tohousand Oaks, 2004. Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. Fichnová, K. a Szobiová, E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí. Praha: Portál, 2007. Krashen, S. The power of reading. Englewood, CO: Libraries Unlimited, 1993. Lyon, D. Jesus in Disneyland: Religion in Postmodern Times. 2002. Sedláček, O. Reklama-Triky, které vás dostanou. Praha: Vinland, 2009. Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (05.02.2020)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích, příp. aktivní účast v on-line kurzu. Studenti provedou kritickou analýzu knihy / interaktivní knihy / časopisu dle vlastního výběru dle předem známých pokynů a kritérií - upřesněných na semináři (na konkrétní ukázce). Očekávaný rozsah práce 3 normostrany. Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (05.02.2020)
|
|
||
1. Média a literatura 2. Časový snímek svých činností, role médií v našem životě 3. Tištěná versus elektronická kniha 4. Tvorba lapbooku a squashbooku 5. Knihy pro děti zprostředkovávající téma médií 6. Využití emočních a relfexních karet v literatuře pro děti 7. Časopisy pro děti 8. Rozvoj mediálních činností v mateřské škole 9. Reklama, její druhy a práce s reklamou v mateřské škole 10. Interpetace disneyovských zpracování klasických pohádek 11. Prezentace svých portfolií Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (06.12.2020)
|