|
|
|
||
Poslední úprava: MgA. Lenka Tsikoliya (24.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: MgA. Lenka Tsikoliya (24.01.2024)
Povinná literatura: Vitamin C: Clay and Ceramic in Contemporary Art. London: Phaidon Press, 2021. ISBN: 978-18-386-6293-6. ŠÉPKA Jan, HNÍDKOVÁ Vendula. Jan Šépka: Inspirace. Praha: UMPRUM, 2019. ISBN: 9788087989982. ADAMCOVÁ, M.: Keramika pro malé i velké. Olomouc, 1994. PETŘÍČEK, M.: Myšlení obrazem – průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé. Herrmann &synové, 2009. RADA, P.: Kniha o technikách keramiky. Praha, 1996. RADA, P.: Slabikář keramika. Praha, 1997. Doporučená literatura: ECO, U.: Meze interpretace. Karolinum: Praha, 2004. HARRIES K.: Smysl moderního umění. Host: Brno, 2010. FIELL, CH&P.: Design of the 20th Century. Taschen: Koln, 1999. PELCL, J.: Český design. 1995-2000. Prostor, 2001. ESPINOVÁ, L.: Keramika krok za krokem. Praha, 1996. HANZLÍČEK, T.: Výroba keramiky a porcelánu. Praha: Svodoba, 2000. CHAVARRIA, J.: Velká kniha keramiky. Praha: Knihcentrum, 1996. NAVARRO, M. P.: Velká kniha dekorování keramiky. Praha: Knihcentrum, 1997. VALENTA, L.: Keramická příručka. Vydavatelství technické literatury v Horním Maršově, 1999. WEIB, G.: Keramika, umění z hlíny. Praha: Grada, 2007. WEIB, G.: Keramika, umění z hlíny-kulturní dějiny a keramické techniky. Praha: Grada, 2007. WARSHAWOVÁ, J.: Velká kniha keramiky. Čestlice: Rebo productions. ZHOŘ, I.: Hledání tvaru. Praha, 1992. Studijní opory jsou umístěny na Studijní materiály - Katedra výtvarné výchovy - Pedagogická fakulta (cuni.cz) |
|
||
Poslední úprava: MgA. Lenka Tsikoliya (24.01.2024)
1. Hlína ve vztahu obsahu a formy. 2. Základní sochařské a keramické techniky a technologie, specifické postupy práce s keramickou hlínou a jejich využití v praxi. 3. Experimentální poznávání možností práce s plným / dutým tvarem a plátem hlíny v prostoru formou jednoduchých cvičení. 4. Volná a užitá tvorba, vztah formy, funkce, materiálu a dekoru. 5. Technologie glazování a výpalu. 6. Didaktická transformace zkušeností z vlastní tvorby studentů. Tato část se věnuje konceptuálnímu přístupu v umění a možnostem, které nabízí pro školní výtvarnou výchovu. Explorační činnost jako důsledek uměleckého a didaktického konceptu. |
|
||
Poslední úprava: MgA. Lenka Tsikoliya (24.01.2024)
|