PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Úvodní kurz VV - OPMN0V301B
Anglický název: Art Education: Introductory Course
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 14 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. MgA. Sylva Francová, Ph.D.
Vyučující: MgA. Jan Pfeiffer, Ph.D.
MgA. Lenka Tsikoliya
Neslučitelnost : OPMN0V207B
Prerekvizity : OPMN0V140A
Je záměnnost pro: OKMN0V224B
Anotace -
Záměrem kurzu je otevřít možnosti tvůrčí práce směrem k široké škále mediálních forem, přemýšlet nad výtvarnými tématy analyticky a uchopovat je nečekanými strategiemi. Ústředním tématem kurzu bude prostředí, místo, akce a děj, s důrazem na kompozici, vztah a text.
Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (24.01.2024)
Deskriptory

Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 30 minut

Samostudium literatury: 3 hodiny

Práce se studijními materiály: 2 hodiny

Plnění předmětu: 18 hodin

Příprava na zápočet (zpracování portfolia): 4 hodiny

Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (03.02.2023)
Podmínky zakončení předmětu -
zápočet - plná účast v kurzu, zpracování portfolia
Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (03.02.2023)
Literatura

Povinná literatura:

BOIS, Y-A., BUCHLOH, B., FOSTER, H., KRAUSS., H.: Umění po roce 1900. Modernismus,

antimodernismus. Praha: Slovart, 2007.

ECO, U.: Otevřené dílo. Forma a neurčenost v současných poetikách. Praha: Argo, 2015.

O´DOHERTY, B: Uvnitř bílé krychle. Ideologie galerijního prostoru. Praha: tranzit.cz, 2014.

 

Základní literatura:

BOURRIAUD, N.: Relational Aesthetics. Paříž: Le presses du réel, 2002.

GILBERT, A.: (ed.) Reprint. Appropriation and Literature. Wiesbaden: Luxbooks, 2014.

REBENTISCH, J.: Theorien der Gegenwartskunst zur Einführung. Hamburg: Junius Verlag, 2012. WINKEL, C. VAN: During the Exhibition the Gallery Will be Closed. Amsterodam: Valiz, 2012. Další studijní pomůcky: Výtvarný materiál nezbytný pro tvorbu v kurzu.

Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (26.04.2019)
Sylabus

Struktura semináře:

1. den: Úvodní diskuze, otevření tématu, možnosti uchopení, kunsthistorický kontext, motivace k vytvoření

vlastního úhlu pohledu. V druhé části dne zahájení samostatné práce.

2. den: Prezentace koncepcí projektů – společná diskuze. Samostatná práce na projektech.

3. a 4. den: Individuální konzultace procesu vznikání projektů. Analýza dílčích kroků. Podněty a paralely ze světa umění.

5. den: Závěrečná společná prezentace vzniklých projektů.

Po skončení semináře je studentům poskytnuta časová lhůta na finalizaci výstupů.

Výstupy z předmětu budou reflektovány a zpracovány do podoby výtvarného portfolia, s nímž bude student

pracovat v dalších předmětech specializace.

Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (26.04.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK