|
|
|
||
Předmět předkládá základní paradigmata podpory zdraví. Vymezuje problematiku zdravotní gramotnosti a její rozvojové priority. Výchovu ke zdraví, považuje za vědomou tvorbu příležitostí pro poznání cest k podpoře zdraví a východisko pro potřebné změny v chování. Opírá se o cíle programu WHO "Zdraví 21. Analyzuje vztah tělesná výchova vs. zdraví z pohledu biopsychosociálního. Součástí předmětu je realizace didaktického výstupu v rámci vybraných (vylosovaných) pohybových aktivit s orientací na úpolovou problematiku.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (11.10.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Kupilík Michael, Bc. (16.09.2024)
|
|
||
Předmět je hodnocen 3 kredity, časová dotace na studenta odpovídá 75 - 90 hodinám. Celková časová zátěž studenta: 75 hodin Přímá výuka: Přednýšky 24 hodin Příprava na výuku: Doba očekávané přípravy na 1 přednášku 30 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 30 minut Plnění předmětu: Příprava na zápočet 15 hodin Poslední úprava: Kupilík Michael, Bc. (06.09.2024)
|
|
||
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. Podmínky zakončení předmětu: Aktivní účast na výuce. Zpracování přípravy, metodického výstupu v rámci zdravotně orientovaných pohybových aktivit. Poslední úprava: Kupilík Michael, Bc. (06.09.2024)
|
|
||
HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno : MSD, 2009. ISBN 978-80-7392-089-0 KOPECKÝ, M., Et Al. Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3472-8 KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V. Člověk - prostředí - výchova. Brno : Paido, 2001. 199 s. ISBN 80-7315-004-2 PAYNE, J. aj. Zdraví : hodnota a cíl moderní medicíny. Praha : Triton, 2002. ISBN 80-7254-293-1 WALTEROVÁ, E. (ed.) Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. 1. a 2. díl. Brno : Paido, 2004, 259 s. ISBN 80-7315-083-2 MZ ČR, WHO. Zdraví 21 - zdraví do 21. století. Praha : 2001. 147 s. ISBN 80-85047-49-5 Poslední úprava: Kupilík Michael, Bc. (06.09.2024)
|
|
||
1. Determinanty zdraví a možnosti jejich ovlivňování. 2. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví, rozvojové priority. 3. Způsoby výchovy ke zdraví, které respektují zdraví jako stav psychické, duševní a sociální pohody. 4. Informační zázemí pro oblast podpory zdraví, selektivní přístup k informacím. 5. Úloha pedagoga v procesu rozhodování o vlastním chování vůči zdraví. 6. Aktuální otázky zdraví vs. tělesná výchova Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (28.05.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Kupilík Michael, Bc. (16.09.2024)
|