|
|
|
||
Syntéza poznatků dílčích disciplín do obsahu teorie tělesné kultury v systémových souvislostech. Systém základních pojmů teorie TK. Kinantroplogie jako vědní obor. (Viz sylabus.). Součástí předmětu je také práce s distančními texty.
Ověření získaných poznatků a dovedností a schopnost studentů aplikovat je v praxi ve vyučovací hodině v rámci didaktických výstupů s následnou sebereflexí a diagnostikou a evaluací efektivity vyučovací jednotky. Seznámit s možnostmi vytváření zdravého prostředí ve škole, vřazování pohybu do režimu vyučování a využití pohybových aktivit v rámci projektového vyučování.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (01.03.2022)
|
|
||
Seznámit studenty se systémem poznatků o tělesné kultuře, o jejích východiscích, subsystémech, vnějších i vnitřních souvislostech a se systémem základních pojmů oboru. Získat poznatky, dovednosti a schopnost studentů aplikovat je v praxi ve vyučovací hodině s dětmi s následnou sebereflexí a diagnostikou a evaluací efektivity vyučovací jednotky. Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (26.05.2019)
|
|
||
Přímá výuka 24 hodin Příprava na hodiny (za semestr) 25 hodin Samostudium 10 hodin Příprava na klasifikovaný zápočet 20 hodin Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (08.02.2022)
|
|
||
Hodaň,B. Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (26.05.2019)
|
|
||
Tělesná kultura jako společenský jev a součást kultury lidstva, její charakteristika, struktura a funkce v životě jednotlivce i společnosti. Tělesná výchova, sport a pohybová rekreace jako základní podsystémy TK, jejich specifické funkce a vzájemný vztah. Sport v procesu socializace člověka, jeho podstata a funkce v moderní společnosti. Přístupy k členění jeho struktury. Specifika vrcholového sportu.Filozofická, antropologická a sociologická východiska teorie tělesné kultury. Místo tělesné kultury v jednotlivých etapách vývoje kultury lidstva (antropogeneze, sapientace, humanizace). Tělesná kultura a její vztahy k materiální kultuře, kultuře mezilidských vztahů a kultuře duchovní. Místo pohybu v životě člověka i společnosti. Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti. Hypokineze a její důsledky. Kvalita života a životní styl. Systémové pojetí tělesné kultury, její struktura, funkce a vazby jejích subsystémů. Systém základních pojmů tělesné kultury. Otázky tělesné zdatnosti, výkonnosti a psychické odolnosti. Etické, ekologické a estetické souvislosti TK. Kinantropologie jako vědní obor, jeho struktura a metodologie. Přínos dílčích vědních disciplín k vytváření teorie tělesné kultury. Zpracování a realizace praktických příprav vyučovacích hodin ve třídách 1. st. ZŠ, následná sebereflexe a evaluace na základě diagnostických metod. Možnosti realizace pohybových aktivit v režimu dne, zhodnocení prostředí školy z tohoto pohledu, zpracování integrovaného projektu, zpracování projektu podporujícího pohybové aktivity ve vztahu ke zdravému prostředí školy. Zápočtové požadavky - zpracování tří příprav na jednotku TV, realizace jedné z příprav, sebereflexe a analýza, zpracování integrovaného projektu pro vyučování, zpracování projektu prostředí podporujícího pohybové aktivity. Klasifikovaný zápočet - teoretické znalosti a schopnosti jejich aplikace. Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (26.05.2019)
|
|
||
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. 1) Seminární práce dle výběru studenta v rámci obsahu předmětu (viz anotace) v ppt a její ústní prezentace. 3) Zpracování a realizace praktických příprav vyučovacích hodin ve třídách 1. st. ZŠ Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (20.01.2022)
|