|
|
|
||
Metodika prvků obtížnosti ve sportovní gymnastice se speciálním zaměřením na 1. st. ZŠ. Věkové, zdravotní a výkonnostní hledisko při výběru obtížnosti, charakteru a specifiky cvičení. Struktura hodiny gymnastiky, výběr cvičení ve vztahu k hlavní části hodiny. Didaktické aspekty gymnastických činnosti – organizační formy, styly, metody, zásady. Kruhový trénink. Bezpečnost. Rytmické a kondiční druhy gymnastiky. Využití náčiní a nařadí.
Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (24.01.2022)
|
|
||
Studující se zaměřují na metodiku a nácvik prvků ve sportovní gymnastice, rozvíjí své kompetence v rytmické gymnastice a kondičních druzích gymnastiky s důrazem na mladší školní věk.
Poslední úprava: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|
|
||
Přímá výuka 24 hodin Příprava na výstupy 20 hodin Samostudium 10 hodin Příprava na klasifikovaný zápočet 20 hodin Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (08.02.2022)
|
|
||
Povinná literatura DVOŘÁKOVÁ, H., ENGELTHALEROVÁ, Z. A KOL. (2017) Tělesná výchova na 1. stupni základní školy. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-3308-4 KRIŠTOFIČ, J. (2004) Gymnastická průprava sportovce. Praha: Grada Publishing. HÁJKOVÁ, J. (2008) Kapitoly z gymnastiky na 1. st. Praha: Karolinum. HÁJKOVÁ, J. Motoricko-funkční příprava v tělesné výchově. Praha: Karolinum, 2020. ISBN 978-80-7603-188-3. 1. vydání, 100 s. HÁJKOVÁ, J., PANSKÁ, Š. Základy gymnastiky. E-learning. ISBN 978-80-7603-308-5 https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/zaklady-gymnastiky-ivm-i VRCHOVECKÁ, P. (2020) Základy gymnastické přípravy dětí. Praha: Grada. Doporučená literatura CHRUDIMSKÝ, J. (2006) Akrobacie. Praha: ČASPV. KRIŠTOFIČ, J. (2003) Gymnastika. Praha: Karolinum. KRIŠTOFIČ, J. (2014) Gymnastické posilování. Praha: UK FTVS. ZÍTKO, M. (2001) Všeobecná gymnastika. Praha: ČASPV. https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/fsps/ps09/tanec/web/pages/uvod_spolecenskyTanec.html https://www.fsps.muni.cz/sdetmivpohode/kurzy/gymnastika/uvod.php Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (15.12.2022)
|
|
||
Pozn. Při výuce může docházet k fyzickému kontaktu v souladu se správnou metodikou výuky a při podávání záchrany a dopomoci. Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (14.03.2023)
|
|
||
1. 75% docházky 2. Písemné ověření, max. 3 možnosti 3. Výstupy studentů
Tematické okruhy ke klasifikovanému zápočtu z gymnastiky (teorie + metodika)
A. Teorie 1. Problematika průpravné části hodiny. 2. Stimulace pohybových schopností pomocí gymnastických prostředků u dětí mladšího školního věku. 3. Základy gymnastiky v RVP: základní gymnastika (kompetence, očekávané výstupy, učivo – činnosti ovlivňující zdraví, úroveň pohybových dovedností, činnosti podporující pohybové učení). 4. Základy gymnastiky v RVP: prvky sportovní gymnastiky (kompetence, očekávané výstupy, učivo – činnosti ovlivňující zdraví, úroveň pohybových dovedností, činnosti podporující pohybové učení). 5. Základy gymnastiky v RVP: rytmická gymnastika s převažujícím estetickým účinkem (kompetence, očekávané výstupy, učivo – hudebně pohybová výchova, cvičení bez náčiní a náčiním, taneční výchova). 6. Základy gymnastiky v RVP: kondiční formy gymnastiky (kompetence, očekávané výstupy, učivo – stimulace pohybových schopností se zvláštním důrazem na silové a vytrvalostní schopnosti). 7. Motoricko funkční příprava v gymnastice. 8. Využití hudby v různých druzích gymnastiky (hudebně pohybové vztahy, výběr hudby). 9. Motorické učení v gymnastice, vyučovací metody a postupy. 10. Didaktické aspekty gymnastiky – organizační formy, didaktické styly a zásady. 11. Vybavení pro gymnastiku (využití náčiní a nářadí, parametry, technika cvičení, zařazení do hodin).
B. Metodika - Popis vybraného prvku sportovní gymnastiky (technika, metodika, záchrana a dopomoc, průpravná cvičení)
Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (31.05.2022)
|
|
||
https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/zaklady-gymnastiky-ivm-i https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15259 https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15261 https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15262 Poslední úprava: Hájková Jana, PaedDr. (11.09.2024)
|
|
||
Studující navrhují, realizují a reflektují vlastní pohybové programy zaměřené na různé oblasti gymastiky. Studující dokáží teoreticky i prakticky formulovat chyby v provedení gymnastických prvků a navrhují opatření k jejich odstranění. Dokáží se orientovat v odborné terminologii aplikují teoretické poznatky do praxe (dle požadavků na zakončení předmětu). Poslední úprava: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|