|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz (1) (1).jpg | Kateřina Esserová, DiS. |
|
||
Předmět je zaměřen na využití psychomotoriky a pohybových her pro výuku TV na I. stupni ZŠ. V rámci předmětu studenti získají zásobník pohybových a psychomotorických her, seznámí se se základy organizace a řízení pohybových aktivit. Psychomotorika propojuje pohyb s mentální činností, psychikou dítěte a sociálními aspekty a záměrnými hrami a činnostmi směřuje k ovlivnění dítěte v těchto oblastech. Neopominutelným aspektem předmětu je zaměření na problematiku integrace handicapovaných žáků do výuky TV.
Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
||
Studující rozvíjí své kompetence v oblasti psychomotoriky a pohybových her. Studující porovnávají a kategorizují psychomotorická cvičení a pohybové hry. Studující získávají základní teoretické znalosti z oblasti psychomotoriky a pohybových her. Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (18.09.2024)
|
|
||
Předmět je hodnocen 2 kredity, časová dotace na studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: 24 hodin Příprava na zápočet: 20 hodin Samostudium: 16 hodin Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Adamírová, J. (1995). Hravá a zábavná výchova pohybem (základy psychomotoriky). Praha: Unie zdravotní TV ČASPV. Blahutková, M. (2007). Psychomotorika. Brno: Pedf MU Blahutková, M., & Koubová, J. (1995). Psychomotorika aneb prožitek z pohybu. Brno: Oddělení inovačních a rozvojových programů CDVU MU Brno Blahutková, M., Klenková, J., & Zichová, D. (2007). Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno: Masarykova univerzita Blahutková, M., & Pavlínková, Z. (1999). Využití netradičního náčiní v hodinách tělesné výchovy na I. stupni ZŠ. Brno: CDVU MU Dvořáková, H. (2012). Školáci v pohybu - tělesná výchova v praxi. Praha: Grada Dvořáková, H., & Michalová, Z. (2004). Využití psychomotoriky ve škole. Praha: PedF UK Hermová, S. (1994). Psychomotorické hry. Praha: Portál Kurtz, L.A. (2015). Hry pro rozvoj psychomotoriky pro děti s ADHD, autismem, smyslovým postižením a dalšími handicapy. Praha: Portál Mazal, F. (2000). Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex Mazal, F. (2007). Hry a hraní pohledem ŠVP. Olomouc: Hanex Neuman, J. (2001). Dobrodružné hry v tělocvičně. Praha: Portál Tůma, M., & Tkadlec, J. (2010). Hry s míčem pro děti. Praha: Grada Szabová, M. (1999). Cvičení pro rozvoj psychomotoriky. Praha: Portál Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Teorie:
Cvičení:
Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (20.08.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (20.08.2024)
|
|
||
Studující prokazuje dostatečně osvojený zásobník cvičení z oblasti psychomotoriky a pohybových her. Studující rozlišuje hry patřící do psychomotoriky a cvičení patřící do pohybových her. Studující aplikuje psychomotorická cvičení nebo pohybové hry ve vyučovací jednotce TV. Studující zhodnocuje aplikovanou psychomotorickou vyučovací jednotku a provede sebe reflexi. Studující aplikuje teoretické znalosti z psychomotoriky a pohybových her ve vyučovací jednotce TV. Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (18.09.2024)
|