|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty se zásadami tvorby diplomové práce jako vědeckého bádání. Studenti získávají podporu v oblastech volba a zdůvodnění tématu diplomové práce, stanovení cílů a jejich konkretizace, stanovení výzkumných otázek. Dále studenti posilují své dovednosti v práci s informačními zdroji, a to i z hlediska jejich vyhledávání a etiky. Důsledně uplatňují principy práce s odbornou literaturou v odborných textech. Studenti diskutují výsledky teoretických částí draftů svých diplomových prací, prezentují záměry a teoretická východiska svých diplomových prací.
Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je, aby studující vhodně používali základní didaktickou terminologii k popisu zásad tvorby diplomové práce jako vědeckého bádání. Studující vysvětlí způsoby a podmínky volby a zdůvodnění tématu diplomové práce, stanovení cílů a formulace výzkumných otázek. Uvedou odborné důvody pro důsledné uplatňování principů práce s odbornou literaturou, včetně vyhledávání, etiky a aplikace výsledků teoretických částí na své diplomové práce. Studující také diskutují a prezentují teoretická východiska svých diplomových prací, čímž posílí své dovednosti v práci s informačními zdroji a v odborné argumentaci. Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
24 hod přímá výuka, 95 hod psaní DP, 40 samostudium odborné literatury dle pokynů vyučujících, 15 plnění úkolů v moodle Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura: American Psychological Association. Style and Grammar Guidelines, 7. vydání. https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines ŠANDEROVÁ, Jadwiga: Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Slon, 2007. 210 s. ŠESTÁK, Zdeněk. Jak psát a přednášet o Vědě. Praha: Akademia, nakladatelství AV Doporučená literatura: Bailey, S. (2011). Academic Writing. A Handbook for International Students. London: Routlege. Čechová, M., Krčmová, M., & Minářová, E. (2008). Současná stylistika. Praha: NLN. Čmejrková, S., Daneš, F., Světlá, J. (1999). Jak napsat odborný text. Voznice: Leda. ECO, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Praha: Votobia, 1997 (orig. Milano 1977). Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Přednáška, diskuse, samostudium, tvorba odborných textů Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
14.10. Smysl a cíle předmětu a diplomové práce, požadavky na diplomové práce, způsob zadávání a doporučený postup řešení diplomové práce, konzultace. 9.12. BN Co je odborný text, práce s osnovou 6.1. 2025 JS Jak pracovat s literaturou, jak prezentovat a obhajovat odbornou práci Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (29.08.2024)
|
|
||
Úspěšné zakončení předmětu je podmíněno docházkou a aktivní účastí na seminářích. Jsou povolené 2 absence. Povinné je odevzdat návrh tématu, osnovy, rešerše literatury a stručný popis jednotlivých kapitol. Zároveň je student povinen relevantně okomentovat v moodle odevzdané úkoly 3 svým kolegům/spolu studentům. Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Studijní podpora je dostupná na: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5708 Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (29.08.2024)
|
|
||
Studující objasní principy tvorby diplomové práce jako vědeckého bádání, včetně výběru a zdůvodnění tématu, stanovení cílů a formulace výzkumných otázek, a pojmenují silné a slabé stránky různých přístupů. Uvedou, jak poznatky o práci s informačními zdroji, vyhledávání a etice ovlivňují efektivní strukturu a organizaci diplomové práce, přičemž rozliší a porovnají různé metodické přístupy k těmto činnostem. Charakterizují zásady a podmínky efektivní práce s odbornou literaturou, které aplikují na své diplomové práce, a uvedou příklady, jak diskuse a prezentace teoretických částí přispívají k rozvoji jejich výzkumných dovedností. Formulují zpětnou vazbu popisným jazykem a uvedou tři techniky pro její efektivní poskytování, které pomáhají v procesu vypracování diplomové práce. Objasní, jak rozmanitost výzkumných přístupů ovlivňuje individuální předpoklady pro akademické bádání, a navrhnou způsoby, jak zvýšit kvalitu a relevanci svých výzkumných výsledků. Uvedou příklady metakognitivních strategií pro zlepšení vlastních výzkumných dovedností a jejich rozvoje v rámci akademického výzkumu. Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|