PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Asistentská praxe k oborovým didaktikám III - OPMN0N171A
Anglický název: Assistive Practice in Field Didactics III
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Prerekvizity : OPMN0N122A, OPMN0N157A
Je záměnnost pro: OKMN0N171A
Anotace -
Kurz Asistentská praxe k oborovým didaktikám III je kurzem, ve kterém student prohlubuje své pedagogicko-psychologické a oborově didaktické praktické zkušenosti z didaktik, které studuje.
Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (06.02.2024)
Cíl předmětu
Cílem předmětu je prohloubit u studentů pedagogicko-psychologické a oborově didaktické praktické zkušenosti z didaktik.
Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (30.01.2023)
Deskriptory
Studijní zátěž:

přímá výuka a praxe: 24 hodin

reflexe: 12 hodin

samostudium, příprava na praxi: 14 hodin

úkol v Moodle: 8 hodin
Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (30.01.2023)
Literatura

Povinná literatura:

Vzhledem k provázanosti oborově didaktických předmětů s tímto předmětem jsou tituly povinné a doporučené literatury shodné s tituly předmětů Didaktika HV s praxí, Didaktika TV s praxí, Didaktika VV s praxí,

Didaktika rozvoje počáteční gramotnosti s praxí I, Poznávání přírody s didaktikou I a Didaktika českého jazyka s praxí I a II.

 

Doporučená literatura:

Slavík, J., Stará, J., Uličná, K. & Najvar, P. et al. (2017) Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání.

Brno: Masarykova univerzita. 499 s. ISBN 978-80-210-8768-2.

Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (30.01.2023)
Metody výuky

Praxe

Reflexe

Příprava na asistentskou praxi

Úkoly v moodle

 

Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (30.01.2023)
Sylabus -

Smyslem je, aby student tyto dovednosti získal nejen v konkrétních oborových didaktikách, ale aby je dokázal integrovat napříč školní výukou. Student v průběhu asistentské praxe vykonává různé činnosti, od hospitací, přes činnost asistenta učitele až po ověření si konkrétních didaktických postupů ve vlastních vyučovacích pokusech. V průběhu asistentské praxe studenti plní také úkoly zadané v kurzech jednotlivých oborových didaktik, které jsou korekvizitami Asistentské praxe I. Student si pro realizaci kurzu volí „vlastní“ školu a její 1. st. ZŠ a učitele, u kterého asistentskou praxi bude vykonávat. Každá aktivita studenta je studentem sebereflektována a učitelem na závěr denní výuky reflektována. O celém průběhu a organizaci praxe si student vede záznamy formou reflektivního deníku.

Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (10.02.2023)
Podmínky zakončení předmětu

Studenti absolvují náslechovou praxi na zvolené škole u vybraného učitele a sledují činnost učitele a žáků, aby mohli splnit konkrétní úkol zadaný vedoucím paralelky. Úkoly vkládá student do moodle. Zápočet získá po vyhodnocení odevzdaných materiálů vedoucím asistentské praxe

Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (10.02.2023)
Studijní opory

Podpora (kurz) v moodle: https://dl1.cuni.cz/enrol/instances.php?id=15206

Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (07.02.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK